دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

در این ویدئو یک آشپز مشهور اهل استانبول ترکیه با مواد اولیه شامل 4 پیمانه شکر، یک فنجان ذرت، یک قاشق غذاخوری کرم تار تار و آبلیمو این لوکوم خوشمزه ترکیه‌ای را درست می‌کند. یک شیرینی خوشمزه که شما هم می‌توانید آن را در خانه به‌راحتی درست کنید.

پژوهشگران دانشگاه شیکاگو 162 محوطه باستان‌شناسی در افغانستان را شناسایی کرده‌اند که از سال 2018 به این سو به طور کامل با بولدوزر ویران و غارت شده است.

درب گنجه‌های هر ایرانی را که باز کنید، حتماً با زنجبیل روبه‌رو می‌شوید. این ریشه معطر و طعم‌دهنده پرخاصیت است و در تهیه انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها به‌کار می‌رود. زنجبیل پای ثابت دمنوش‌های زمستانی است؛ چون برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مؤثر است. در روز‌های کرونازده فعلی نیز توصیه زیادی برای مصرف زنجبیل می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال امکان ابتلا به عفونت‌های تنفسی افزایش پیدا می‌کند، بر ضرورت مصرف آنتی‌اکسیدان کافی به‌منظور تقویت ایمنی بدن تأکید کرد.

توجه به سلامت تنفسی، به‌ویژه در فصل زمستان و در هنگام آلودگی هوا که انواع و اقسام ویروس‌ها در فضا جولان می‌دهند، مهم است؛ به‌ویژه در محیط‌هایی که آلودگی هوا و بیماری‌های تنفسی در آن شایع است. علاوه‌بر دارو‌ها و درمان پزشکی، استفاده از برخی ادویه‌ها در رژیم غذایی نیز می‌تواند به سلامت ریه‌ها کمک کند.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 15 اسفند ماه 1402 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

این فهرست جدیدترین مجموعه «خانه‌های برتر ماه» است که در آن، هر ماه پنج خانه جدید از سراسر جهان توسط نشریه معتبر دزین انتخاب می‌شوند.

نوع پوشش در فصل سرد، زاویه مایل تابش خورشید و به طور کلی کمتر در معرض نور آفتاب بودن، منجر به کمبود ویتامین D در بدن می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد کمبود ویتامین D، تغییر خلق و خو در افراد را به همراه دارد که خود یکی از مهمترین عوامل گرایش افراد به خوردن شیرینی جات است. همین امر موجب افزایش وزن می‌شود.

شایع‌ترین علامت سکته مغزی «شل شدن ناگهانی» عضله صورت، بازو یا پا است که بیشتر نیز در یک طرف بدن دیده می‌شود.

دمنوش‌های انرژی زا و نشاط آور خانگی، چه در ابتدای روز باشد و ما در جستجوی انرژی و تمرکز ذهنی برای شروع کارهایمان باشیم، و چه در بعدازظهر که شاید به فکر استراحت با یک کتاب خوب یا یک پیاده‌روی آرامش‌بخش باشیم، نیاز به یک نوشیدنی یا دمنوشی که هم انرژی بخش باشد و هم موجب شادابی ما شود، احساس می‌شود.

با ما همراه باشید تا 5 دستور نوشیدنی سالم برای رسیدن به تناسب‌اندام را معرفی کنیم.

بیماری‌های خودایمنی شامل آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، لوپوس و بیماری التهابی روده هستند.

ملاک اصلی در حلول ماه، رؤیت آن است که معمولاً در عصر روز پایانی ماه قبل صورت می‌گیرد.

طبق قانون 333 که بعضی از افراد آن را قانون 3 هم می‌نامند، وقتی مضطرب می‌شوید باید توجه خود را به 3 چیزی که می‌توانید لمس کنید، ببینید و بشنوید معطوف کنید. با این کار به محیط فیزیکی اطراف و لحظه حال برمی‌گردید، با بدنتان ارتباط برقرار می‌کنید و ذهنتان متوجه می‌شود هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

برخلاف طراحی بیرونی سخت و سرد، فضای داخلی خانه کازا آر با ارتفاع‌های مختلف، استفاده از مصالح گرم و پنجره‌های چوبی طراحی شده است.