چهارشنبه 18 مهر 1403

فرمانده سپاه البرز: تفکر بسیجی به جهان تسری پیدا کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرمانده سپاه البرز: تفکر بسیجی به جهان تسری پیدا کرده است

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز گفت: بسیج تفکری برگرفته از تعالیم اسلامی و دینی است که همیشه بارور بوده و از مرزهای شناخته شده کشور خارج و به جهان تسری پیدا کرده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز چهارشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان با موضوع هفته بسیج برگزار شد، افزود: داستان مقابله مردم سوریه با تکفیری ها برگرفته از بسیج ما می باشد که سردار شهید حسین همدانی در قالب یک بسته بندی به اسم «دفاع وطنی» به آن ها هدیه کرد.

وی اظهار داشت: این تفکر در عراق با نام «حشدالشعبی»، در لبنان با نام «حزب الله» و در یمن با نام «انصارالله» جان گرفت و هنوز زنده است.

وی با بیان اینکه نگاه به بسیج باید ویژه باشد و با چند جمله بیان نمی شود، گفت: تفکر بسیج همه جا کارساز است و این تفکر را در کشورهای مختلف با نام های مختلف می بینیم.

وی افزود: تفکر بسیجی برگرفته از ایمان و تفکر به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، امید به یاری حضرت حجت (عج)، ولایت پذیری و بصیرت می باشد.

مولایی در ادامه با تاکید بر اینکه قدرت کشور ما تفکر بسیجی است، به اعلام برنامه های هفته بسیج در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: 99 درصد برنامه ها در سال جاری در فضای مجازی و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود.

وی گفت: برنامه های سال جاری شامل دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، تجلیل از بسیجیان و فرماندهان پایگاه های نمونه (اسوه)، دیدار با ائمه جمعه، افتتاح پایگاه های بسیج، تبلیغات محیطی با محوریت مبارزه با ویروس کرونا، برپایی غرفه های جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه و برپایی ایستگاه های سلامت محور مبتنی بر پایگاه های محله محور می باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی،‌نقاشی، عکاسی،‌کتابخوانی و صنایع دستی، ارایه خدمات مشاوره ای، حقوقی و روانشناسی، اجرای کمپین ها، هشتک ها و پویش ها با محوریت مبارزه با ویروس کرونا، دوره های آموزشی با موضوع آسیب های اجتماعی، نشست های بصیرتی، برگزاری نمایشگاه های مجازی با موضوع دستاوردهای بسیج، برنامه آبروی محله و همچنین گلباران مزار شهدا و نواختن زنگ بسیج در فضای آموزشی شاد از دیگر برنامه های عمومی هفته بسیج می باشد.

فرمانده سپاه استان البرز در ادامه به بیان اجرای برنامه های اختصاصی اقشار مختلف بسیج پرداخت و اظهار داشت: نخستین روز از هفته بسیج که از جمعه 30 آبان ماه با عنوان «بسیج، معنویت و سلامت» برگزار می شود برنامه های مختلفی همچون برگزاری دعاو توسل برای ریشه کنی کرونا توسط 500 مداح بسیجی برگزار می شود.

وی، اعزام گروه های پزشکی بسیجی در اجرای طرح شهید رهنمون به 80 نقطه محروم و کم برخوردار استان، تجلیل از 35 نفر ازمدافعان سلامت و پویش نذر خون توسط پیشکسوتان سپاه و خواهران بسیجی را از دیگر برنامه های روز اول هفته بسیج برشمرد.

مولایی به برنامه های دومین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، فرزند مسجد و خادم مردم» اشاره کرد و افزود: آغاز پویش سلیمانی ها، آغاز مرمت و بازسازی 110 خانه محروم، برگزاری جشنواره استانی اسوه، تهیه و توزیع لوازم التحریر و کمک آموزشی و ارایه میز خدمت توسط دستگاه های مختلف عناوین برنامه های روز دوم است.

وی سومین روز از هفته بسیج را با عنوان «بسیج، متبکر در حل مساله» دانست و ادامه داد: اختتامیه جشنواره نجم و تجلیل از هیات های مساله یاب دانشجویی، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری و رونمایی از تولیدات علمی بسیج از جمله برنامه های سومین روز از هفته بسیج می باشد.

مولایی گفت: چهارمین روز از هفته بسیج نیز با عنوان «بسیج، الگوی سبک زندگی اسلامی ایران» می باشد که در این روز فراخوان جشنواره هنری مهرواره در پنج محور، ساخت ویژه برنامه تلویزیونی مدرسه عشق و برگزاری نشست ها و کارگاه های آسیب های اجتماعی، مشاوره و مددکاری با رعایت ضوابط بهداشتی در 30 محله حاشیه ای استان را خواهیم داشت.

وی به برنامه های پنجمین روز از هفته بسیج اشاره کرد و افزود: این روز با عنوان «بسیج ولایی، انقلابی و تمدن ساز» نام گرفته که در این روز اهدای 300 سری جهیزیه برای زوجین کم برخوردار را داریم که 90 سری آن توسط سپاه و 210 سری با مشارکت کمیته امداد و خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده است.

فرمانده سپاه استان البرز برگزاری کاروان آوای خدمت در 50 نقطه از محلات استان و تهیه و توزیع سبد معیشتی و بسته های بهداشتی را از دیگر برنامه های پنجمین روز از هفته بسیج عنوان کرد.

اجرای سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه

وی اضافه کرد: در ششمین روز از هفته بسیج که به نام «بسیج، نیروی مقاومت ملت ایران» است ضمن پخش سراسری سخنرانی مقام معظم رهبری، آغاز مرحله سوم رزمایش کمک های مومنانه در فاز دوم این طرح را داریم.

مولایی گفت: در این رزمایش 35 هزار بسته معیشتی توزیع می شود که 9 هزار و 500 بسته آن توسط سپاه و مابقی آن توسط دیگر نهادها و خیرین تامین شده است.

وی با بیان اینکه در این روز شاهد افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در سطح استان خواهیم بود، افزود: در آخرین روز از هفته بسیج که عنوان آن «بسیج، خدمت مومنانه و ایثارگری» می باشد برنامه های مختلفی همچون آغاز طرح صنعت یار، آیین عطرافشانی مزار مطهر شهدا، رونمایی از طرح عمران روستا، رزمایش هوشمندسازی کشاورزی و اجرای کلینیک دامپزشکی سیار برای معاینه و واکسیناسیون رایگان دام های روستایی را خواهیم داشت.

از 30 آبان ماه تا 6 آذر ماه سال جاری به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*