پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

کتاب «دیدار محبوب: نماز در قرآن» تألیف سیدسلمان صفوی به زبان ترکی با ترجمه جعفر بایار توسط انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی کوثر استانبول منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک طراح فرش گفت: طرح‌های اصیل در حال فراموشی است و بانک اطلاعاتی درستی از نقش‌های فرش ایرانی نداریم.

خبرگزاری مهر

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) در دستورکار هفته جاری مجلس شورای اسلامی است.

وب‌گاه گسترش

استان لرستان سرزمینی کوهستانی در غرب ایران و در امتداد رشته کوه های زاگرس بوده که با پوششی از مزارع گندم و درختان بلوط، هر تماشاگری را حیرت زده می کند. با وجود کوه های خیره کننده، دره ها و آبشارهای اسرارآمیز متعدد، جای تعجب نیست که چرا این منطقه به عروس آبشارهای ایران معروف است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو، کلاس درس زبان و ادبیات فارسی در این دانشکده تجهیز و افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه که با حضور ماشاءالله شاکری، سرپرست سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین، کنان شلیوو، رئیس دانشکده شرق شناسی، انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان، مدیران نهاد‌های فرهنگی ایران در بوسنی...

وب‌گاه گسترش

ایران در بخش صنایع‌دستی دارای بهترین و خاص‌ترین محصولاتی است که در تاریخ این کشور ریشه دارند.

خبرگزاری مهر

دانشجویان دانشگاه سارایوو در کلاس درس زبان و ادبیات فارسی از امکان سفر مجازی و سه بعدی به اقصی نقاط ایران به زبان‌های فارسی و انگلیسی بهره‌مند می‌شوند.

وب‌گاه گسترش

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت فرش دستباف طرح سعدی مود خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری نشست علنی خواهد داشت که از مهمترین دستورکارهای این نشست‌ها می‌توان به طرح سوال از وزرای وزرش و جوانان و میراث فرهنگی اشاره کرد.

وب‌گاه گسترش

صنایع فرهنگی گونه‌ای از صنعت است که فعالان به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی می‌پردازند.

خبرگزاری میزان

در هفته جاری بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه مرتبط با وظایف کمیسیون با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

وب‌گاه فرارو

نتخاب ابراهیم بازیان که بررسی سوابق‌اش نشان می‌دهد وی در سال 1389 شهردار ارومیه بوده، در پی عملکرد ضعیفش با هشت رای موافق و یک رای مخالف از سوی شورای شهر ارومیه برکنار شد. اما حالا سکان مدیریت یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های اقتصادی به او سپرده شده است. این شرایط برای سهامدار، وضعیت ناامنی را برای دادوستد سهام آن ایجاد می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و سوال از وزرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ورزش و جوانان در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وب‌گاه گسترش

توسعه اقتصادی جوامع محلی یکی از مهم‌ترین اهداف صنعت گردشگری بوده و این صنعت یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی جوامع شهری به شمار می‌رود.