چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - احیا و توسعه صنایع دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغالزایی مطرح بوده و این در حالی است که صنعتگران خراسان جنوبی، بازاریابی را مهمترین دغدغه برای رونق تولید و فروش محصولات خود می‌دانند.

خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: داشتن مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق و همچنین گذرگاه‌های محلی می‌طلبد تا در مناطق مرزی، موزه‌های فعال ایجاد و راه‌اندازی شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در این گزارش به مجموعه‌ای از رویداد‌های فرهنگی و ادبی برگزار شده در روز دهم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

این نخستین انتخابات ریاست جمهوری است که اردوغان در دور اول موفق به پیروزی نشده است. او که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014، 51.79 درصد آرا و در انتخابات 2018، 52.59 درصد آرا را به دست آورده بود، در انتخابات اخیر به دلایل متعدد اقتصادی و سیاسی دچار کاهش محبوبیت و رای خود شد، به گونه ای که فقط موفق شد 49.52 درصد آرا را کسب کند.

خبرگزاری مهر

در سند تحول بنیادین معلم به فردی اطلاق می‌شود که رسالت خطیر تربیت دانش آموز را در نظام تعلیم و تربیت بر عهده دارد. در این گزارش به این موضوع پرداختیم که خود معلمان تا چه حد با سند آشناهستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

گرفتاری ایران امروز ما این است که همه چیز را می خواهیم بسازیم و مهندسی کنیم. جامعه آزاد با دستور اداره نمی شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در مطلبی خواهان بازپس گیری سفارت افغانستان از طالبان شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

لایحه عفاف و حجاب هفته گذشته راهی مجلس شده است ولی تا دیروز هیچ خبری از جزییات آن نبود. روز گذشته خبرگزاری‌ها در متنی بخش‌هایی از لایحه عفاف و حجاب را منتشر کردند؛ متنی مشترک که به نظر می‌رسد از منبعی یکسان ارسال شده باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مناظره ای بر سر لیبرالیسم اقتصادی بین موسی غنی‌نژاد و علی علیزاده در برنامه شیوه برگزار شد. این مناظره با موضوع مکتب اقتصادی ایران و ارتباط آن با لیبرالیسم آغاز شد. کلمات بازار، اقتصاد و دولت و ارتباط بین این واژگان همواره در چند صد سال اخیر مورد بحث اندیشمندان در فضای اقتصادی بوده و نظرات متقابلی در این مباحث در فضای اندیشه ای وجود داشته دارد.

وب‌گاه عصر ایران

این مناظره یادآور برنامه 90 فردوسی پور بود. به لحاظ جذابیت و حرفه ای بودن برنامه... به ویژه وقتی زمان برنامه از 12 شب فراتر رفت و به بامداد رسید.

وب‌گاه خبر آنلاین

رامی ناس، مردی که سرطان را شکست داده است، رکورد جهانی گینس را برای ایستادن طولانی روی تخته‌ای پوشیده از میخ ثبت کرد. هدف بعدی او برای ثبت رکورد، انجام یک نیمه‌ماراتن با پای برهنه روی یخ و برف است.

خبرگزاری تسنیم

انسانها، برای نزدیک شدن ذهن‌ها، بیش و پیش از آنکه به «مناظره» نیازمند باشند به «زندگی» مسالمت آمیز نیاز دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ ونزوئلا معتقد است نزدیکی و همسانی بین قلب‌های دو ملت ایران و ونزوئلا را باید به عنوان یک واقعیت در نظر گرفت. یک همدلی که پایداری و استقامت را در مبارزه با امپریالیسم ایجاد کرده و لازم است که این همدلی از طریق گسترش روابط فی‌مابین دو کشور تقویت شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران درباره ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک گفت: کمیسیون ماده پنج به هیچ عنوان کار خلاف قانون انجام نداده و در راستای وظایف قانونی خود عمل کرده و اقدامی بجا انجام داده است

وب‌گاه خبر آنلاین

ژروم روتن هافبک سابق پاریسن ژرمن به برناردو سیلوا وینگر پرتغالی منچسترسیتی هشدار داد که به پی‌اس‌جی نپیوندد، چون فلسفه این باشگاه به درد سیلوا نمی خورد.