چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

وقوع انقلاب در هر کشوری شرایطی دارد و در غیاب آن شرایط، شکست در صد مسابقه فوتبال و یا شادی بابت ناکامی‌های فوتبالی در سطح ملی و باشگاهی، دردی از معترضان دوا نمی‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مراسم تشییع پیکر رضا حداد کارگردان تئاتر کشورمان یکشنبه 31 اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان عرصه سینما و تئاتر در محوطه اصلی خانه هنرمندان برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

مراسم تشییع پیکر رضا حداد در محوطه فضای باز خانه هنرمندان در غیاب رفیق قدیمی او که در بستر بیماری است، برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

دیروز برای دومین بار موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان شناخته شده ایرانی در مناظره‌ای شرکت کرد تا از مبانی لیبرالیسم دفاع کند.

خبرگزاری تسنیم

ارنستو ویلگاس پولژاک وزیر فرهنگ ونزوئلا به همراه سفیر و همکاران خود با حضور در ساختمان کتابخانه ملی، با علیرضا مختارپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وب‌گاه گسترش

در این گزارش به مجموعه‌ای از رویداد‌های فرهنگی و ادبی برگزار شده در روز دهم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، «ارنستو ویلگاس پولژاک» وزیر فرهنگ ونزوئلا، به همراه سیلوا آپونته سفیر جمهوری ونزوئلا در ایران به همراه هیئتی روز یکشنبه 31 اردیبهشت ضمن بازدید از کتابخانه ملی با علیرضا مختارپور، رئیس و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی دیدار و گفتگو کرد. وزیر فرهنگ ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی...

خبرگزاری تسنیم

آمادگی سفر حج | حجت الاسلام اکبری معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران توضیحاتی را درباره آمادگی زائران برای سفر به بیت‌الله الحرام بیان کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مناظره ای بر سر لیبرالیسم اقتصادی بین موسی غنی‌نژاد و علی علیزاده در برنامه شیوه برگزار شد. این مناظره با موضوع مکتب اقتصادی ایران و ارتباط آن با لیبرالیسم آغاز شد. کلمات بازار، اقتصاد و دولت و ارتباط بین این واژگان همواره در چند صد سال اخیر مورد بحث اندیشمندان در فضای اقتصادی بوده و نظرات متقابلی در این مباحث در فضای اندیشه ای وجود داشته دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جزئیات و نحوه ثبت‌نام افراد فاقد بیمه برای بیمه صندوق بیمه اجتماعی اعلام شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست بررسی وضعیت هژمونی آمریکا با حضور کیهان برزگر (مدیرگروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه علوم و تحقیقات) مجید توسلی رکن آبادی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات) جهانبخش ایزدی (پژوهشگر ارشد مسائل آمریکا و استاد مدعو دانشگاه علوم و تحقیقات) و حیدرعلی مسعودی (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق، الهیات...

وب‌گاه 55 آنلاین

موسی غنی نژاد، اقتصاددان در مناظره با علی علیزاده: لیبرالیسم به معنای بی بند و باری نیست / لیبرالیسم در ایران شوخی است؛ چطور می گویید لیبرالیسم ایران را بدبخت کرده؟ / لیبرالیسم یعنی دولت به همه دستور ندهد، یعنی حکومت قانون؛ در این مملکت قانون کجاست؟ حتی فرهنگ ماهم دستوری است / زبان ایدئولوژیک یعنی به شب می‌گویید روز و هیچ ابایی ندارید / اسم آزادی مانند جن و بسم‌الله است؛ وقتی از آزادی...

وب‌گاه گسترش

ایران باوجود برخورداری از یک درصد از جمعیت جهان، نزدیک به 7 درصد ذخایر معدنی کشف‌شده در دنیا را داراست و از 68 نوع ماده معدنی غیرنفتی و 37 میلیارد تن ذخایر قطعی و 57 میلیارد تن ذخایر احتمالی معدنی برخوردار است، اما به‌گفته کارشناسان، باوجود ظرفیت‌های بالقوه معدنی، کشور از یک بیماری وخیم زمینه‌ای رنج می‌برد که برخورداری از این موهبت را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

وب‌گاه گسترش

خرید تضمینی یعنی تعهد دولت نسبت به خرید محصولی بالاتر از نرخ بازار؛ دولت اگر به خوبی در این زمینه قیمت‌گذاری کند دیگر نیاز به تعیین نرخ دستوری برای محصولات وابسته نخواهد داشت.

وب‌گاه 55 آنلاین

متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در روز گذشته 30 اردیبهشت ماه 1402 رونمایی شد، منتشر گردید.