چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

مناظره تلویزیونی موسی غنی‌نژاد با علی علی زاده ایرانیان بالای 50 سال را به 44 سال قبل برد و به یاد مناظره مشهور بابک زهرایی با ابوالحسن بنی‌صدر انداخت. در آن مناظره بابک زهرایی مدعی راه حل‌های دوشبه برای مشکلات بود. با این تفاوت که از نگاه امروز غنی‌نژاد، بنی‌صدر آن روز هم رگه‌هایی از توهم داشت در حالی که امروز غنی‌نژاد به صراحت از ضرورت آزادی در اقتصاد مثل آزادی در سیاست و فرهنگ و...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمد حسین ایمانی خوشخو با حکم رییس جهاد دانشگاهی در سمت خود به عنوان رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ابقا شد.

خبرگزاری مهر

یک‌ناشر دیجیتال گفت: متأسفانه سالانه 600 زبان زنده مادری از بین می‌رود و باید جلوی این اتفاقات را بگیریم چون زبان‌های مادری جز میراث ارزنده هر کشور هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

من دیگر تلویزیون را فاقد کارکردی می‌دانم که بتواند در فروش سینما تأثیر داشته باشد. دوره‌ای شاید تلویزیون در این زمینه موضوعیت داشت ولی امروز ندارد وبا اکران آنلاین فیلم‌ها را هدر می‌دهیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کانون پرورش فکری تعدادی از کتاب‌های بریل خود را برای تمام رده‌های سنی در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه کرد.

وب‌گاه عصر ایران

رضاخان که از مضمون نوشته الواح مطلع می‌شود، اعلام می‌کند که این الواح قباله کشور ایران است و با آثار مکشوفه از تخت‌جمشید نباید مثل حفاری باستان‌شناسی شوش رفتار شود. در آن زمان طبق قراردادی میان فرانسوی‌ها با دولت ایران، هرآنچه از حفاری در شوش به دست می‌آمد به صورت مساوی میان فرانسه و ایران تقسیم می‌شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری نوشت: معتمدی رئیس اسبق موزه ملی ایران اعتراف می‌کند که یک لوح زرین از 4 لوح هخامنشی را تکه‌تکه و با کمک برادرزنش آب کرده و سپس این لوح ارزشمند را به طلافروشان به قیمت یک‌میلیون تومان فروخته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در دستور جلسه شورای شهر تهران زمان آغاز صحن علنی شورای شهر تهران ساعت 8:45 اعلام شده؛ اما روز گذشته بیش از نیم‌ساعت از ورود خبرنگاران به صحن علنی جلوگیری شد. دلیل آن برگزاری جلسه هم‌اندیشی در سالن شیبانی و احتمال شنیدن صدای جلسه در سالن پایین عنوان شد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، به رسانه‌ها اعلام کرد که موضوع هم‌اندیشی، موضوع عفاف و حجاب در مجموعه خدمت‌رسان شهرداری به‌ویژه مترو...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«غذاهای عجیب و غریب». یک لحظه به این عبارت فکر کنید... چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ سوسک سوخاری؟ مارمولک با سس فرانسوی یا مثلا نهنگ دریاهای خروشان با طعم توت فرنگی؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موضوع حقابه هیرمند این روزها به یکی از مسائل اصلی در کشور بدل شده است. ساکنان سیستان آب ندارند و همین امر باعث شده گروهی از آنها تصمیم به مهاجرت بگیرند. زمانی که از مهاجرت از سیستان صحبت می کنیم مربوط به یک یا دو خانوار یا صد خانوار نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

آیین تجلیل از تنوع فرهنگی شامگاه 31 اردیبهشت 1402 به مناسبت هفته میراث فرهنگی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حکمت و فضیلت را منشأ تنوع فرهنگی دانست و گفت: هنر، صنایع دستی و موسیقی ایرانی بر اساس حکمت بنا شده، از همین رو همه شاعران، فلاسفه و هنرمندان حکیم هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مراسم تشییع پیکر رضا حداد کارگردان تئاتر کشورمان یکشنبه 31 اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان عرصه سینما و تئاتر در محوطه اصلی خانه هنرمندان برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، براساس تصویب‌نامه هیأت وزیران، هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در خصوص تولید و انتشار محتواهای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های خارجی و ساخت فرهنگسرا با تعیین شرایط به صورت صد در صد به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود. هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصویب کرد: هزینه‌کرد...