چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

عبدالرحمن راجح گفت: برقراری روابط مستحکم فرهنگی و علمی بین ایران و یمن یکی از اهداف شرکت صنعت نشر یمن در نمایشگاه کتاب تهران بوده است.

خبرگزاری مهر

فرمانده کل سپاه گفت: سپاه تجسم آیات قرآن است؛ یعنی افرادی در دفاع از مردم خود را کوچک می‌دانند؛ اما در برابر دشمن، شکست‌ناپذیرند و از ملامتِ ملامت‌کنندگان هم نمی‌هراسند.

خبرگزاری تسنیم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه همچنان ناشناخته است و سر قدرت سپاه هم در همین ناشناحتگی است، گفت: سپاه بلد است چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی یکشنبه شب در آیین تجلیل از تنوع فرهنگی که در فرهنگسرای نیاوران در تهران برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت گفت: اصل تنوع فرهنگی از دیدگاه‌های بنیادی حاکم بر حوزه سیاستگذاری و حوزه تصمیمات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس در سطح بین‌المللی همیشه داعیه دار و مدافع به رسمیت شناختن تنوع فرهنگی هستیم. وی با بیان اینکه...

خبرگزاری مهر

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: اگر مقتدرانه از تنوع فرهنگی سخن می‌گوییم به این علت است که اهل صلح و تعامل و گفت وگو هستیم.

خبرگزاری مهر

اولین نشست علمی آینده پژوهی قضائی با حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در حالی برگزار شد که به گفته حجت الاسلام هادی ایجاد تمدن نوین اسلامی مصداق بارز آینده پژوهی و آینده نگاری است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از عملکرد سازمان زیباسازی شهر تهران در حمایت از خانه موزه خیابان ولیعصر (عج) تقدیر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی اسماعیلی با اعلام اینکه «خانه اقوام» با هدف معرفی شایسته اقوام مختلف ایرانی در فرهنگسرای نیاوران راه اندازی می‌شود، گفت: خانه اقوام به دنبال نشان‌دادن تنوع فرهنگی ایران عزیز و وحدت در عین کثرت اقوام ایرانی خواهد بود زیرا ایرانیان با همه تفاوت‌های زبان، لهجه قومیت، یک هویت واحد تاریخی را یدک می کشند و همه کثرت‌ها و تفاوت‌ها ذیل یک وحدت بزرگ به نام ایران قرار دارد که مبتنی به...

وب‌گاه گسترش

در افق سند چشم‌انداز 1404 رسیدن به کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی منوط به داشتن برنامه برای تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و در راستای چشم‌انداز یادشده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

علی قنبری معتقد است مسیر اقتصاد ایران مسیر کاملا متفاوت از مسیری است که لیبرالیسم طراحی کرده است از این رو مشکلات کنونی اتفاقا ریشه در دولتی بودن اقتصاد و سیطره بیش از حد دولت بر اقتصاد دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای تاریخ مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402 در دانشکده‌ها و مراکز دانشگاه صنعتی شریف را به شرح زیر اعلام کرد: تمامی دانشکده‌ها و گروه‌ها: (فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد، شیمی، فیزیک، علوم ریاضی و فلسفه علم) در روز‌های شنبه 1402/03/20 و یکشنبه 1402/03/21، پژوهشکده علوم و فناوری نانو: روز دوشنبه و سه شنبه 1402/03/22...

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مخالف جهانی سازی هستیم که از یک سو منجر به نابودی آداب و سنت‌های جوامع مختلف شود و از سوی کنش‌های واحدی را در همه وجوه زندگی انسان امروزی حاکم کند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر ارشاد با اعلام خانه اقوام در فرهنگسرای نیاوران راه‌اندازی می‌شود گفت: این خانه به دنبال نشان‌دادن تنوع فرهنگی ایران عزیز و وحدت در عین کثرت اقوام ایرانی است، زیرا ایرانیان با همه تفاوت‌های زبان، لهجه قومیت، یک هویت واحد تاریخی را یدک می‌کشد.

خبرگزاری مهر

تاریخ مصاحبه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1402 در دانشکده ها و مراکز دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

وب‌گاه 55 آنلاین

اول خرداد در تقویم جمهوری اسلامی روز بزرگداشت ملاصدرا صدرالمتالهین شیرازی از بزرگان فلسفه اسلامی و از بزرگترین دانشمندان جهان نامگذاری شده است.