دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه مشرق نیوز

هر از چند گاهی موضوع رفراندوم و همه‌پرسی بازارش در جامعه ما داغ می‌شود و وقوع حوادث و اتفاقات خاص سیاسی، زمینه را برای طرح این مسأله از سوی افراد مختلف با اغراض متفاوت پیش می‌آورد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از دانش‌آموزان و معلمان خواست که این هشدارها را جدی بگیرند.

وب‌گاه عصر ایران

حالا «وینستی» مورخ ایتالیایی با استفاده از اسناد تاریخی و تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین و با مقایسه بین نقاشی و عکس‌های این منطقه گفته که این پل در واقع پل رومیتو دی لاترینا در آرتزو است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر فرهنگ گفت: شرکت‌های چاپ باید با بهره گیری از مجموعه‌های دانش بنیان داخلی، وابستگی به خارج از کشور را به حداقل برسانند.

وب‌گاه عصر ایران

کمیسیون نامگذاری اماکن و معابر عمومی شهر تهران تصمیم بر نامگذاری یکی از معابر شهر تهران به نام "شهید جانی بِت اوشانا فقی بکلو" سرباز تیپ 55 هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - یکصد و سی و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس پنجشنبه 14 اردیبهشت‌ماه با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استانداری فارس برگزار شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فاطمه طباطبایی عروس حضرت امام خمینی (ره) گفت: دیدم احمد آمد و گفت فاطمه چه چیزی به آقا گفتی؟ گفتم برای چه؟ گفت آقا به من گفتند که برو با دانشگاه تماس بگیر و بگو سریع تیغه را بردارید.

خبرگزاری مهر

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، از اقدامات ویژه فراجا در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

تغییر مدیرعامل بهمن سبز در سیاست دوگانه «فسیل - غریب» تغییری ایجاد نخواهد کرد و سیاست های فسیل شده همچنان برنهاد پرلجستیک اما بدون خروجی سازمان سینمایی سوره سایه افکنده است.

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهالی صنعت چاپ می‌توانند با احصای آئین نامه‌ها و قوانین مورد نیاز زمینه طرح مشکلات صنعت چاپ در کمیسیون فرهنگی دولت را فراهم کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون میراث فرهنگی گفت: 800 موزه در کشور داریم که 268 موزه تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وب‌گاه عصر ایران

پهلوی‌چی‌ها ولو تلویحا به مردم ایران پیشنهاد می کنند سیاسی نباشید تا مرفه باشید. این جماعت اعتقادی به لیبرالیسم سیاسی ندارد و وعده‌اش درباره سلطنت مشروطه، چیزی جز تلاش برای عبور خرش از پل نیست.

وب‌گاه عصر ایران

اعضای کمیته انقلابی برآمده از مدرسه دارالفنون و در مجموع 57 روشنفکر رادیکال عصر مشروطه بودند. سردار اسعد بختیاری، سید جمال‌الدین واعظ اصفهانی، ملک‌المتکلمین، سلیمان‌میرزا اسکندری، سیدحسن تقی‌زاده و علی‌اکبر دهخدا از اعضای آن بودند.

وب‌گاه عصر ایران

با همه میانه‌روی و خشونت‌پرهیزی برخلاف واتسلاف هاول، بیشتر سیاستمداری مناسب مرحله "تاسیس دموکراسی" بود نه مرحله "تثبیت دموکراسی". رهبران سیاسی بزرگ، لزوما مدیران برجسته‌ای نیستند. شاید به همین دلیل ماندلا، برخلاف والسا دوباره کاندیدای ریاست جمهوری نشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. محرمانه ماندن پرونده دانشجویان در کمیسیون موارد خاص ضروری است معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور...

خبرگزاری مهر