دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خاطره ای جالب از عروس امام راحل درباره دیوارکشی در کلاس های درس در اوایل دهه شصت مطرح شده که با واکنش انتقادی امام روبرو می شود.

خبرگزاری مهر

برگزاری نکوداشت یک معمار از خودش در مسجد، نگرانی برای مزایده کاربری ارگ راین، برپایی تور گردشگی کشورهای CIS و در گذشت یک باستانشناس از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: فاطمه طباطبایی عروس حضرت امام خمینی (س) گفت: دیدم احمد آمد و گفت فاطمه چه چیزی به آقا گفتی؟ گفتم برای چه؟ گفت آقا به من گفتند که برو با دانشگاه تماس بگیر و بگو سریع تیغه را بردارید. حالا جریان چیست؟ آقا برای من خیلی توضیح ندادند فقط به من گفتند برو تماس بگیر و حتماً برایت مسجل بشود و بعد هم بگو زود بردارید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه کیهان در یادداشتی باتیتر «همین است فلسفه حجاب» نوشت: ممکن است گفته شود؛ مردان نگاه نکنند چرا زنان خود را بپوشانند؟ پاسخ این است که اولا؛ واقعیات را نمی‌شود انکار کرد که بالاخره مردانی هستند که به تعبیر قرآن بیماردل و لاابالی هستند و خدا کسی را مجبور به ایمان و تقوی نمی‌کند. پس با وجود نهی خداوند از نگاه به نامحرم، برخی مردان به این حکم شرعی مقید نیستند. ثانیا؛ این سخن غیرمنطقی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

باشگاه منچسترسیتی در اقدامی تحسین برانگیز و خلاقانه از کودکان مبتلا به سرطان حمایت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی اسماعیلی با بیان این که به آینده صنعت چاپ و نشر کشور امیدوار است، تاکید کرد: شرکت های چاپ باید با بهره گیری از مجموعه های دانش بنیان داخلی، وابستگی به خارج از کشور را به حداقل برسانند تا در نهایت چرخه کامل صنعت چاپ به دست توانمند جوانان خلاق ایرانی سپرده شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

ستاره پسیانی مطلبی که به نقل از او درباره سلامتی پدرش در فضای مجازی منتشر شده است را تایید کرد.

خبرگزاری تسنیم

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از یکی از چاپخانه‌های پایتخت به این نکته اشاره کرد که تجهیزات چرخه صنعت چاپ باید به دست توانمند جوانان خلاق ایران تولید شود و به آینده صنعت چاپ و نشر کشور امید دارم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ستاره پسیانی در پاسخ به نگرانی هایی که درباره سلامتی پدرش ابراز شده است، خبر داده که درمان آتیلا پسیانی به پایان رسیده و گفته است که خدا را شکر بیماری از بین رفته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تفسیر آیات منتخب درباره نبوت که نسخه خطی آن‌ها بیش از هفتاد سال پس از درگذشت آیت‌الله شاه آبادی به جا مانده بود رونمایی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برجسته‌ترین جامعه‌شناسان کشور دیروز به‌مناسبت روز معلم دور هم نشستند و از مشکلات‌شان گفتند. حرف آن‌ها این بود که در دانشگاه‌ها دیگر جایی برای آن‌ها نیست، صدای‌شان را نمی‌شنوند و کنارشان گذاشته‌اند. توقف ارتباط میان‌نسلی مسئله آنهاست، می‌گویند که جوانان تنها افراد 40-35 ساله نیستند، جوانان آن 20 ساله‌ها هم هستند و باید مخاطب قرارشان داد. باید دور هم بنشینند و حرف بزنند.

وب‌گاه الف

مراسم یادمان و بزرگداشت زنده‌یاد حمیدرضا بزرگی از شاگردان «محمدرضا لطفی» و «هوشنگ ظریف» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قهرمان جدید شطرنج جهان در مصاحبه‌ای به ال‌پائیس گفت ادبیات چگونه به او در مسابقه مقابل یان نپومنیشی روسی کمک کرد تا عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.