دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

به جای بستن واحدهای تجاری، نهادهای فرهنگی را که میلیاردی بودجه می گیرند پاسخگو کنید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب در همان جلسه‌ای که با بغض از غربت حضرت حمزه (ع) یاد کردند، از هنرمندان هم خواستند تا آستین‌ها را بالا بزنند و با هنرهای نمایشی و تجسمی شخصیت بزرگمردی همچون حمزه را به تصویر بکشند.

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل خانه تعاونگران، خواستار تدوین و اجرای یک بسته حمایتی برای تعاونیهای فراگیر ملی توسط وزارت کار شد و افزود: اصولی ترین روش تقویت تعاونی های فراگیر ملی برای تاثیرگذاری بر فقرزدایی، مهارت آموزی و ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری اعضای این تعاونی‌هاست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، احمد خلیلی‌فرد هنرمند نقاش که مدتی در بستر بیماری بود، صبح پنجشنبه، 14 اردیبهشت از دنیا رفت. بر اساس اعلام مسئولان برگزاری مراسم تشییع پیکر خلیلی‌فرد، این برنامه امروز شنبه - 16 اردیبهشت ساعت 10 صبح از مقابل دانشگاه سوره به سمت بهشت زهرا (قطعه هنرمندان) برپا خواهد شد. همچنین مراسم یادبود این هنرمند یکشنبه 17 اردیبهشت ماه از ساعت 15 الی 17 در مسجد...

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - اخیرا پیشنهادی مبنی بر خریداری 40 خانه تاریخی پیرامون حرم شاهچراغ (ع) توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تبدیل این خانه‌ها به «خانه هنرمندان» از سوی استاندار فارس مطرح شده که متولیان و فعالان عرصه گردشگری معتقدند این کار می‌تواند افزون بر خلق آثار و تبادل هنر نقش مهمی رونق گردشگری در شیراز باشد

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: «اگر ما بناهایی را به عنوان آثار ملی ثبت کرده‌ایم، چرا داریم واگذار می‌کنیم؟ این تضادها پیش می‌آید. ما از طرفی ثبت ملی می‌کنیم و از طرفی به بخش خصوصی واگذار می‌شود که هرکاری را انجام دهد.»

خبرگزاری تسنیم

موزه هنرهای زیبای هیوستون همزمان با برگزاری سمپوزیومی با موضوع هنرهای اسلامی، 6 گالری جدید را برای نمایش جلوه‌هایی از هنر اسلامی افتتاح کرد.

وب‌گاه ورزش سه

سرپرست تیم فوتبال سپاهان در پایان دیدار تیمش برابر نفت مسجدسلیمان با وجود پیروزی به شدت از اتفاقات و حواشی لیگ برتر ناراحت و عصبی بود.

وب‌گاه 55 آنلاین

برای اطلاع از روش‌هایی برای کاهش استرس در ادامه این خبر باما همراه باشید.

وب‌گاه خبر آنلاین

گجت نیوز نوشت: باستان شناسان موفق شدند در یک پارک ملی در فلوریدا یک بیمارستان و گورستان عجیب را زیر آب پیدا کنند. بیمارستان و گورستان به‌چه زمانی تعلق دارند و چرا از بقیه مردم به‌دور بوده‌اند؟

وب‌گاه خبر آنلاین

رویداد 24 نوشت: میرزایی در پاسخ به اینکه آیا برخورد با افرادی که بی‌حجاب شناخته می‌شوند، به دوقطبی‌سازی در جامعه منجر نمی‌شود و دوباره شاهد ناآرامی‌هایی در کشور نخواهیم بود؟ گفته دستی که قاضی بِبُرد، خون ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چهارمین پیش نشست همایش بین‌المللی زنان و صلح اجتماعی در روز یازدهم اردیبهشت ماه با همکاری انجمن علمی مطالعات صلح ایران و انجمن ایرانی مطالعات غرب آسیا به صورت مجازی برگزار شد. این پیش‌نشست با عنوان «تجربه زنان و صلح اجتماعی در گستره جهانی» تلاش کرد تا ضمن واکاوی تجربه‌های جهانی، نقش‌آفرینی زنان را در نهادینه کردن صلح اجتماعی مورد بررسی قرار دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: مشارکت بخش خصوصی در مرمت، نگهداری، استفاده عمومی و مدیریت برخی بناهای تاریخی عام‌المنفعه از راهبردهای کارشناسانه و قانونی دولت مردمی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برخی کلاهبرداران برای فریب طعمه‌هایشان از ترفندهایی استفاده می‌کنند که کاملا منحصر به‌فرد باشد و شاید به عقل کمتر کسی برسد.

وب‌گاه الف

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نامه جمعی از نمایندگان مجلس خطاب به هیات رییسه برای شفافیت در روشن شدن ابعاد موضوع دریافت خودروهای شاسی بلند خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - در دیدار رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بافت قدیم و تاریخی شیراز بر عزم ملی برای احیا و بازآفرینی آن و جریان یافتن زندگی در این منطقه تاکید شد.