دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

وزیر میراث فرهنگی گفت: بحث واگذاری برخی ابنیه تاریخی به هیچ وجه مطرح نیست و آن را تکذیب می‌کنیم، بلکه همکاری بخش خصوصی برای مرمت، نگهداری، مدیریت و استفاده بهینه از برخی ابینه تاریخی مطرح است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: این ابنیه‌ها تنها به صورت قراداد مدت دار به اجاره سرمایه گذار درمی‌آید.

وب‌گاه خبر آنلاین

کیهان در یادداشت «همین است فلسفه حجاب!» نوشت: چرا برخی از دختران و زنان کشور ما فارغ از هیاهوی رسانه‌ای‌، در خلوت خود به این هشدار قرآنی و عقلی فکر نمی‌کنند که دشمن با رنگ و لعاب زیبا به‌دنبال بی‌عفتی آنهاست؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نوزدهمین جشنواره گل و گلاب تهران با برنامه‌های متنوع از 13 تا 29 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی کرد که سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بین 5 تا 7 میلیون بازدیدکننده خواهد داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جزیره مرجانی کیش از محبوب‌ترین نقاط گردشگری ایران است که هر ساله در تعطیلات پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به گفته یک منتقد ادبی، باید محیط نمایشگاه کتاب، علاوه‌بر خرید کتاب برای تبادلات فکری و فرهنگی، طوری طراحی شود تا فلسفه فرهنگی این رویداد در جامعه بیشتر از گذشته تبیین شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس‌جمهور با اشاره به تجربه‌ای که ایران در قدرتمند و نفوذناپذیرشدن دارد، گفت: تجربه ایران در قدرتمند و نفوذناپذیر شدن، می‌تواند برای ملت‌های دیگر درس باشد

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این روز‌ها صدای اعتراض هنرمندان درخصوص عضویت یا تمدید عضویت‌شان در صندوق اعتباری هنر بیشتر شده است. صندوق اعتباری هنر تحت‌نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروردین سال 1383 کارش را شروع کرد. حمایت از امنیت شغلی هنرمندان و همچنین حمایت مستمر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران ازجمله اهداف این صندوق است. مساله‌ای که با اجرایی شدن بیمه تامین...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، یکی از نزدیک‌ترین افراد در رأی و اندیشه فلسفی در این عصر و بعد از فقدان استاد شهید مرتضی مطهری به وی را می‌توان آیت الله مصباح یزدی (ره) دانست. بر این موضوع حتی نزدیک‌ترین افراد خانواده شهید مطهری نیز صحهه گذاشته‌اند چنانکه علی مطهری در مورد علامه مصباح یزدی می‌گوید: بنده به شخصه نوشتن شما را شبیه شهید مطهری می‌دانم و از سویی بیان شما را در مطرح نمودن...

وب‌گاه عرشه آنلاین

ضرغامی گفت: بسیار جالب است و هیچ مشکلی از ناحیه گردشگران خارجی نداریم، گردشگران خارجی قانون ما را پذیرفته‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس‌جمهور درباره روابط ایران و سوریه و نیز سفر خود به این کشور گفت: روابط بین ایران و سوریه، کاملا راهبردی و استراتژیک است و این روابط همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. سفر بنده هم در راستای همین روابط راهبردی بین ایران و سوریه است و بر تحکیم روابط تاکید خواهیم کرد.

وب‌گاه فرارو

روسو با ایده تقدم سیاست، انقلابی در ساحت نظریه سیاسی برپا کرد و حتی فضیلت آدمیت را نیز منوط به سیاست کرد: «به‌طور اساسی، همه‌چیز منوط به سیاست است»، زیرا با تبدیل انسان به شهروند است که آدم «به‌معنای دقیق کلمه به انسان تبدیل» می‌شود. آیا این، خود بازگشتی به این ایده ارسطو نیست: «آن‌کس که از روی طبع و نه بر اثر تصادف، بی‌وطن است موجودی یا فروتر از آدمی است یا برتر از او و به همان مردی...