دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در آئین گرامیداشت مقام معلم و نشست سراسری رؤسای دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، گفت: شهید مطهری به عنوان یک الگوی مؤثر، افتخار دانشگاه تهران است؛ بنابراین دانشگاه تهران وظیفه دارد در ادامه تلاش‌هایی که خانواده استاد شهید مطهری در رابطه با نشر آثار ایشان انجام داده‌اند،...

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 100 میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان به وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شده است.

خبرگزاری مهر

در نگاه شهروندان شستشوی مغزی داده شده جمهوری باکو، ایران یک کشور اشغالگر است که این نگاه به شدت از طریق کتاب‌های درسی، غیردرسی و رسانه‌های باکو ترویج می‌شود.

خبرگزاری مهر

پس از شکست طرحهای دشمنان ایران در سال1401 و عدم ثمربخشی تلاش رسانه‌ای برای تحریم رویدادهایی چون جشنواره‌های فجر، این‌بار دورخیز رسانه‌ای برای بالاآوردن هشتگ تحریم نمایشگاه کتاب شروع شده است.

وب‌گاه عصر ایران

رتبه فساد اداری در کشورمان بالاست. آخرین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل می‌گوید، ایران از لحاظ فساد، در میان 180 کشور جهان، رتبه 147 را دارد. دانمارک، فنلاند و نیوزیلند، در رتبه‌های اول تا سوم جهان، پاک‌ترین کشورها به لحاظ نرخ فساد هستند.

وب‌گاه 55 آنلاین

مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی بهش داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.

خبرگزاری مهر

اهواز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نمایندگی دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان راه اندازی می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روز کارگر طبق تقویم جهانی روز اول ماه «مه» است که منطبق بر 11اردیبهشت سال‌های شمسی است.

خبرگزاری تسنیم

موفقیت نویسندگان زن در ادبیات پایداری و نوشتن زندگینامه شهدا نشان می‌دهد؛ لطافت روحیه زنان عاملی غیر قابل انکار در این موفقیت است؛ چون نوشتن زندگینامه شهدا نیازمند کالبد شکافی روحشان برای رسیدن به واقعیت زندگی آنها است.

وب‌گاه مشرق نیوز

11 اردیبهشت ماه 1358 سالروز ترور آیت الله مرتضی مطهری ایدئولوگ جمهوری اسلامی است. اهمیت ایشان به حدی بود که امام خمینی (ره) پس از شهادت او در پیامی جداگانه، جوانان را به خواندن کتب وی دعوت کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به زودی حساب بانکی فعالان اقتصادی که با مجوزی خارج از درگاه ملی مجوزها اقدام به ایجاد کسب‌وکار کرده باشند، مسدود می‌شود و از نظر مالیاتی نیز دچار مشکل می شوند. به موجب ماده 2 قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، ماده 30 بهبود محیط کسب‌وکار با هدف اصلاح و ارتقای پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار تدوین شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در مسئله زنان، ایجاد انواع زبان‌های خارجی به‌خصوص زبان چینی و اردو در شبکه‌های مختلف نمایشی و غیرنمایشی و... باید همت داشته باشید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد بین واگن زنان و مردان در مترو تهران، پرده‌ای برای جداسازی این واگن‌ها از هم نصب شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: عصر امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه درهای موزه هنری‌های معاصر تهران با افتتاح دو نمایشگاه «رد پا - درنگی بر مراوده هنرمند و پیرامون» و «هایپررئالیسم: از تصویر تا واقعیت» به روی بازدیدکننگان باز شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ادیان نیوز نوشت: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار با مسئولان شبکه جهانی ولایت با اشاره به حقوق زنان در جامعه عنوان کرد: باید به زنان بها داد و از این ظرفیت در رسانه‌ها استفاده کرد بنابراین در خصوص مسئله زنان باید از خانم‌ها در شبکه‌های اینترنتی و تلویزیونی استفاده شود. این قشر از اجتماع نصف جمعیت زمین را تشکیل می‌دهند و جایگاه ویژه‌ای دارند.