یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه خبر آنلاین

مراسم یادمان و بزرگداشت کیومرث پوراحمد، کارگردان فقید سینما و تلویزیون در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

کتاب «در جستجوی خردمندی» اثر مشهور سنکا فیلسوف بزرگ رم باستان با ترجمه محمدصادق رئیسی توسط نشر پیام امروز منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عزت‌الله ضرغامی گفت: دنیا باید با ایران آشنا شود و راهی جز این نداریم. رسانه‌های جهت‌دار خارج باید بیایند و ایران را ببینند.

وب‌گاه فرارو

مادر باران 7 ساله بعد از اینکه چند سناریو در مورد نحوه قتل دخترش بیان کرد، در آخرین جلسه بازجویی با همدست خود چشم در چشم شد و جلسه مواجهه حضوری 180 دقیقه‌ای بین آن‌ها برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

کوروش زارعی، دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی سیدحسین فدایی‌حسین، محسن سلیمانی‌فارسانی و حسن عابدی را به عنوان اعضای هیئت انتخاب آثار بخش نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر رضوی انتخاب کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

پیدا شدن جسد دختربچه 6 ساله در یخچال خانه‌شان پای مادر و ناپدریش را به زندان باز کرد و یکی از این دو، پس از ماه‌ها انداختن گناه قتل به گردن دیگری، بالاخره قتل را پذیرفت و جزئیات آن را فاش کرد.

وب‌گاه الف

تئاتر دل لرزه از یزد که به عنوان اثر فاخر توسط مرکز هنر‌های نمایشی انتخاب شده است از 28 فروردین ماه لغایت 15 اردیبهشت در تئاتر شهر تهران به روی صحنه می‌رود.

وب‌گاه خبر آنلاین

در دومین شب تجلیل از چهره‌های سال هنر انقلاب اسلامی، چهره‌هایی در رشته‌های هنرهای تجسمی، ادبیات، طنز و ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری تجلیل و تقدیر شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سهیلا جوادی، همسر زنده‌یاد علی سلیمانی که سال گذشته خانه هنر سبا (علی سلیمانی) را تأسیس کرده، از مشکلات متعدد این مکان فرهنگی می‌گوید از جمله این که چندی پیش از این خانه دزدی و ضرر و زیان زیادی به آن وارد شده است.

خبرگزاری تسنیم

اینجا گفتمان مقاومت تنها به مرزهای جمهوری اسلامی ایران ختم نمی‌شود، بلکه آن را باید در فرامرزهای ایران و در دهکده جهانی آن را دید، مقاومتی که مفهوم ایستادگی در برابر ظلم و ستم بدون هیچ مرزی به واسطه گسترش تفکر مقاومت بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شباهت عجیب ترانه علیدوستی به مادرش را در تصویر زیر می توانید بینید.

وب‌گاه مشرق نیوز

سفیر ایران در ونزوئلا گفت: صحبت‌هایی در مورد سفر رئیس جمهور انجام شده است اما اینکه این سفر به‌طور دقیق در چه تاریخ و چه مقطع زمانی صورت بگیرد از سوی مقامات ذیصلاح و در زمان مناسب بررسی می شود.

وب‌گاه عصر ایران

در ایران نفر دوم المپیاد ریاضی بودم و برای المپیاد جهانی انتخاب شده بودم. بعد از فوت پدرم زندگی‌مان آشفته شد. با تصمیم برادرم با پدر باران ازدواج کردم. او اعتیاد داشت و من را هم معتاد کرد تا با گلایه و اعتراض مزاحم او نباشم! اگر معتاد نمی‌شدم و با پدر باران ازدواج نکرده بودم زندگی‌ام خیلی با الان فرق داشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «مفاهیم اساسی فلسفه هنر» نوشته تایگر روهولت به‌تازگی با ترجمه سهند سلطاندوست توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال 2013 منتشر شده است. تایگر روهولت نویسنده کتاب پیش‌رو خلاصه‌ای از مفاهیم محوری فلسفه هنر را ارائه کرده است. این‌کار هم با یک‌فصل مقدماتی که زمینه‌ساز بحث و پیشینه مطالب است، شروع می‌شود. در...

وب‌گاه فرارو

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: از درس‌های مهمی که به همراه نمرات احمد شاه قاجار و دیگر همکلاسی‌های او در کارنامه آمده است، می‌توان به تاریخ، مشق نظام، حساب هندسه، زبان روسی و فرانسه، جغرافیا، نقاشی، مشق خط، شرعیات (عربی و فارسی) و اخلاق اشاره کرد.