یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عرشه آنلاین

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت اندیشمند فرهیخته و جامعه‌شناس برجسته کشور صادر کرد.

خبرگزاری مهر

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، «ادبیات» سومین سوژه نشست‌های خط سوره شد که برنامه مربوط به آن امروز شنبه 26 فروردین در حوزه هنری برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

رئیس جمهور در پیامی درگذشت اندیشمند فرهیخته، دکتر عماد افروغ را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و به ویژه خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

وب‌گاه عصر ایران

عبدی نوشت: استفاده از لفظ «کشف حجاب» در توضیحات دستگاه قضایی، مطلقا معنای قانونی ندارد، بلکه مطابق نص قانون باید از «نداشتن حجاب شرعی» استفاده کرد که در این صورت اکثریت بانوان را مشمول می‌شود و این اعم از کشف حجاب است که اصطلاحی تعریف نشده است. توقیف خودرویی که در آن زنان فاقد چنین حجابی باشند نیز وجاهت قانونی و منطقی ندارد که اگر داشت بیشتر خودرو‌های شهر توقیف می‌شدند. وضعیت کنونی...

وب‌گاه فرارو

عماد افروغ، بسیار و در حوزه‌های متعدد نوشته است. او به فلسفه، نهج‌البلاغه، ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران، هویت ایرانی، حقوق شهروندی، جهانی شدن و سیاست روزمره در ایران بعد از انقلاب پرداخته است. آثارش متنوعند و از مباحث دشوار تخصصی درباره رئالیسم انتقادی تا مباحثات سیاسی روزمره در رسانه‌های مکتوب و تلویزیون را شامل می‌شوند. اما به گمانم در پس همه آثار او، یک عشق و علاقه که هیچگاه...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با روز جهانی قدس، نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمندان فلسطینی با عنوان «نقش قدس» در موزه هنر‌های معاصر فلسطین برگزار شد. این نمایشگاه، که 30 اثر نقاشی از هنرمندان فلسطینی را در بر می‌گیرد، پنج‌شنبه، 24 فروردین 1402، افتتاح شد. گفتنی است آثار این هنرمندان در گنجینه آثار فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران نگهداری می‌شود. این نمایشگاه تا 31 فروردین...

وب‌گاه عرشه آنلاین

ضرایب دروس اختصاصی هر گروه آزمایشی اعم از فنی و ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان های خارجی در نوبت دوم کنکور 1402 اعلام شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دیروز در حالی که سراسر شهر‌های کشورمان و بسیاری از کشور‌های مسلمان منطقه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در روز قدس بود، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در سخنانی گفت: به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد (!) وی بدون اشاره به فتح قلعه خیبر، انجام چند جنگ با یهودیان خیانتکار و تاراندن آن‌ها از اطراف مدینه به دستو. ر پیامبر اعظم (ص) گفت:...

وب‌گاه عصر ایران

قرار نیست به خاطر ناتوانی مسئولان در حل مسایل مهم دیگر، هر از چندی موضوع مقابله با بدحجابی علم شود و بار مسئولیت ناپذیری و بی کفایتی دستگاه های دیگر با اقدامات قهری و توسط نیروی انتظامی جبران شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

صادق زیباکلام گفت: طی هشت سال دولت احمدی‌نژاد شاهد حمایت جبهه پایداری و تندروها از او بودیم. اما در مقابل افروغ روزبه‌روز بیشتر از آنها فاصله گرفت و در اواخر عمر خود به‌شدت از جریان اصولگرایی ناامید و سرخورده شده بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

عبدالحمید اسماعیل زهی در ادامه خوش خدمتی‌هایش به رژیم رو به زوال صهیونیستی، خواستار به رسمیت شناختن این رژیم اشغالگر و سازش با آن شد!

وب‌گاه خبر آنلاین

جمیله کدیور در کانال تلگرام خود نوشت: فرمانده کل نیروی انتظامی اعلام کرده که در سه حوزه معابر عمومی، خودرو و اماکن اقداماتی برای مقابله با کشف حجاب از روز شنبه (26 فروردین) صورت خواهد گرفت و افراد با استفاده از تجهیزات هوشمند شناسایی و به مراکز قضایی معرفی می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

صادق زیبا کلام گفت: افرادی که دانش و تحصیلات شان به مراتب کمتر از مرحوم افروغ بود، در هرم قدرت اصولگرایان به جایگاه‌های بالایی رسیدند اما او به هیچ پست و سمت بالای حکومتی در هرم قدرت نرسید زیرا نه می‌خواست و نه اعتقاداتش را اسبابی برای رسیدن به قدرت می‌دانست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نام مرحوم عماد افروغ نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی با اقدامات و تالیفات خود در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی ماندگار شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اگر نامی برای این شبکه زیبنده باشد، نام شبکه مقاومت آمریکایی است که با به اصطلاح مقاومت خود برای نظام لیبرال سرمایه داری جهانی جاده را هموار می‌کند.

وب‌گاه 55 آنلاین

برای محک زدن هوش و تیزبینی چشمان خود با ما در این تست بینایی همراه باشید.