شنبه 14 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: متن دعای روز پنجم ماه رمضان به همراه شرح و تفسیر آن را بخوانید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موزه معروف «لوور» پاریس تعطیل شد. این اتفاق به دلیل اعتصاب کارکنان این موزه در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه انجام شده است. این تعطیلی گردشگران را غافلگیر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کارکنان موزه لوور در فرانسه، در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت ماکرون دست به اعتصاب زدند و فعالیت این موزه به حالت تعلیق درآوردند.

وب‌گاه گسترش

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های اقتصادی در توسعه یک منطقه است. شهر شیراز به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران، فرصت‌های متعددی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این که با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، امروزه، تئاتر به عنوان هنری غنی و ارزشمند، وسعت یافته و تمامی این سرزمین قطب نمایش شده است گفت: صحنه تئاتر، محلی برای تزکیه و تربیت است.

وب‌گاه خبر آنلاین

حجت الاسلام جواد محدثی در کتاب «سینای نیاز؛ شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان» به توضیح و تفسیر این ادعیه مخصوص ماه مهمانی خداوند متعال پرداخته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در حالی که هنوز مجلس در تعطیلات نوروزی به سر می‌برد، برخی نمایندگان مجلس عضو جبهه پایداری، به جای اولویت معیشت مردم، از طرح جدیدی برای برخورد با افراد بدون حجاب رونمایی کردند.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: نزدیک به 9 میلیون گردشگر به گیلان سفر کرده اند که با این تعداد مسافر این استان رتبه نخست پذیرش مسافران نوروزی در کشور را به خود اختصاص داد.

وب‌گاه فرارو

زمان رونق جاده ابریشم، هنگام شب بر فراز این برج خشتی، آتش زیادی برمی‌افروختند تا بازرگانان جاده ابریشم و مسافران ری که از خراسان می‌آمدند مسیر خود را گم نکنند و به کمک نور این آتش در تاریکی شب راهشان را به راحتی پیدا کنند. در این مواقع این بنای باشکوه مانند چلچراغی می‌درخشید و راه را برای رهگذران و گمشدگان روشن می‌کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

علیرضا محجوب گفت: در موضوع تعیین حداقل دستمزد باید به این نکته توجه داشت که طبق ماده 41 قانون کار، افزایش به ماخذ تورمی گرفته می‌شود که «بر ما وارد شده» و توسط جامعه «تجربه شده» و نه تورمی که «قرار است در آینده تجربه شود»!

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: از 15 اسفند پارسال همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تاکنون (هفتم فروردین 1402)، سه میلیون و 878 هزار مسافر و گردشگر به این استان سفر کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

در حالی که هنوز مجلس شورای اسلامی در تعطیلات نوروزی به سر می برد، برخی نمایندگان مجلس عضو جبهه پایداری، به جای اولویت اقتصاد و معیشت مردم، از طرح جدیدی برای برخورد با افراد بدون حجاب رونمایی کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: همزمان با فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه «شهر امید» را با هدف ارتقا روحیه نشاط شهروندی و با میزبانی از روزه داران برگزار می‌کند. وی افزود: در این ویژه برنامه که در 6 نقطه شهر تهران طراحی شده است، برنامه‌های متنوع فرهنگی...

وب‌گاه خبر آنلاین

مشرق نیوز نوشت: عباس عبدی می‌گوید مخاطبان من که نخبگان دهه هفتاد به قبل هستند و هیچ اصراری به جذب مخاطبان جوان ندارم!

خبرگزاری میزان

وقتی از سمت استان اردبیل به سوی شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان سفر می‌کنید در ورودی شهر، تابلوی روستای عنبران مشاهده می‌شود. این روستا از نظر بافت گلیم در استان گیلان شهرت بالایی دارد. کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که دار گلیم در آن برپا نباشد و هنرمندان زن و مرد پای آن مشغول نقش آفرینی و هنرنمایی نباشند. در روستای عنبران که قطب و مهد گلیم بافی و دهکده صنایع دستی آستارا در استان...