شنبه 14 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - موزه تجارت دریایی یکی از جاذبه‌های دیدنی بوشهر است. آثاری که در این موزه قرار دارند بیانگر اهمیت خلیج فارس و بنادر آن است، آثاری مثل اسناد مربوط به حاکمیت خلیج فارس، خمره‌های سفالی و آثار تاریخی که توسط باستان شناسان کشف شده و بسیاری موارد دیگر در این موزه نگهداری می‌شوند.

خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ورود بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر گردشگر به مجموعه جهانی نقش جهان تا روز چهارم فروردین خبرداد.

وب‌گاه فرارو

هدف‌گذاری به شما انگیزه و پاسخی می‌دهد تا در برنامه‌های خود متمرکز شوید و به جلو پیش بروید. تعیین اهداف گاهی می‌تواند مانند یک کار دلهره‌آور باشد، به همین دلیل ایجاد یک نقشه راه به عنوان یک راهنما در این مسیر مفید است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایران‌تئاتر نوشت: مهوش وقاری، بازیگر پیشکسوت، با اشاره به علاقه‌اش به تئاتر و ارتباط مستقیم با تماشاگر می‌گوید با وجودی که سال‌هاست از گروه‌های هنری حذف شده است، اما اگر پیشنهاد خوبی داشته باشد، می‌پذیرد و پس از سال‌ها روی صحنه خواهد آمد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش در پیامی‌به مناسبت روز جهانی تئاتر، تئاتر را زبانی زیبا، به وسعت جهان و اندیشه دانست.

وب‌گاه عصر ایران

عبارت "محافظه‌کاری جدید" در واقع در اشاره به محافظه‌کارانی در جامعه آمریکا به کار می‌رود که از نیمه دوم قرن بیستم به این سو، وارد تالار تاریخ شده‌اند. ابتدا چپ‌گرایان واژه "جدید" را برای تحقیر این گروه به کار می‌بردند، ولی عملا این واژه، آن‌ها را از محافظه‌کاران واقعی متمایز کرد.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - نمایشگاه صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران بومی ری در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برپا شد.

وب‌گاه عصر ایران

تریتان (Tritan) ساخته می شوند. تریتان یک رزین پلاستیکی فاقد بی‌پی‌ای است که از نظر سختی و شفافیت شبیه به شیشه و سرامیک بوده و کیفیت اُرگانولپتیک (Organoleptic) غذا را حفظ می کند.

خبرگزاری مهر

مشهد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تا پایان روز چهارم فروردین ماه،55 درصد گنجایش اقامتی آماده‌سازی شده برای میزبانی در این استان تکمیل شده است.

خبرگزاری تسنیم

کارشناس فوتبال کشورمان تأکید کرد با وجود نمایش هجومی تیم ملی در دیدار با روسیه، قضاوت درباره این تیم را باید به آینده موکول کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

حضور زنان در ورزشگاه آزادی در جریان بازی ایران و روسیه، در حالی انجام شد که فروردین ماه سال قبل و در جریان دیدار تیم ملی ایران و لبنان در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد، با گاز اشک آور از ورود زنان جلوگیری کردند. در آن روزها اگرچه همه مسئولان به مردم قول رسیدگی و شناسایی عاملان حادثه را دادند اما تا به امروز گزارشی از شناسایی عاملان حمله به زنان با گاز اشک آور منتشر نشده است.

وب‌گاه عصر ایران

چاقوهای ژاپنی عالی برش می‌دهند. مستقیم می‌برد. تقارن دارد و در نهایت "کیفیت پخت و پز را تغییر می‌دهد".

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افزایش تولید داخلی و به چرخش درآوردن چرخه‌های اقتصادی شرایط اصلی و پایانی مهار تورم در کشور است و جز با بهره‌وری از ظرفیت‌های داخلی ممکن نخواهد بود.