شنبه 14 مهر 1403

مسابقه کتابخوانی ویژه ارتحال امام (ره) در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقه کتابخوانی ویژه ارتحال امام (ره) در فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - فرهنگسرا و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران ویژه برنامه هایی را به مناسبت بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌کنند که برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس، تولید و انتشار محصولات فرهنگی و نماهنگ از این جمله است.

به گزارش روز دوشنبه مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6، مدیر فرهنگی هنری این منطقه و فرهنگسرای سرو اظهارداشت: این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به صورت حضوری و میدانی لغو شده و این برنامه‌ها از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

رویا فتحی گفت: فرهنگسرای سرو برنامه‌هایی را به مناسبت بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در قالب برپایی نمایشگاه مجازی و ساخت و تولید و یدئوکلیپ برگزار می‌کند.

وی افزود: در ویژه برنامه «عروج آفتاب» مجموعه عکسی با هدف یادآوری مراسم با شکوه ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)؛ تصاویر مراسم خاکسپاری، استقبال پرشکوه مردم و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در فضای مجازی منتشر می‌شود.

فتحی بیان کرد: همچنین اینفوگرافیک برنامه «رهنمون پدر امت» و «یادگار ابوذر دوران» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با موضوع کتاب‌شناسی توصیفی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در قالب فتوکلیپ در فضای مجازی توسط کتابخانه‌های منطقه 6 برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای سرو با اشاره به انتشار مجموعه عکس «تصویر ماندگار» با هدف آشنایی بیشتر با سبک زندگی رهبر کبیر انقلاب و ترویج آن بین جوانان و نوجوانان در فضای مجازی اظهارداشت: در ویژه برنامه «پیام امام» آثار مکتوب حضرت امام خمینی (ره) معرفی شده و توضیحاتی پیرامون هر یک از این آثار ارائه می‌شود.

وی، ویژه برنامه‌های «روز وداع یاران» نگاهی گذرا به تصاویر دوران کودکی، نوجوانی، مبارزه و تبعید، انقلاب اسلامی و رحلت امام راحل و عکس‌های خاطره انگیز به جا مانده از ایشان با هدف آشنایی نسل نوجوان و جوان با امام خمینی (ره) و «سایه سار آفتاب» فرازهایی از وصیت نامه سیاسی - الهی به صورت فوتوکلیپ را از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو عنوان کرد.

فتحی گفت: ویژه برنامه فرهنگسرای سرو در صفحه اینستاگرامی فرهنگسرا به نشانی farhangsara_sarv قابل مشاهده است.

برنامه‌های فرهنگسرای خانواده به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره)

این فرهنگسرا به مناسبت سالگرد رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ویژه برنامه «هر روز با امام» را در فضای مجازی برگزار می‌کند، این برنامه به مهمترین وقایع و رخدادهای حیات پربرکت و مناسبت‌های ملی و مذهبی روز در سیره و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) اختصاص دارد و به صورت روزشمار در قالب پوستر از اول تا پانزدهم خرداد منتشر می‌شود.

برنامه «امام دل‌ها» با موضوع بررسی زندگی نامه و آثار امام خمینی (ره) با هدف ترویج افکار و آثار امام خمینی (ره) و نماهنگ «امام مهربانی» شامل تصاویری از مراسم ارتحال، تصاویر امام خمینی و... چهاردهم خرداد برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب با عنوان «امام و رهبری» با همکاری نشر عروج و ناشرین مختلف 6 تا 15 خرداد در فرهنگسرای خانواده برپاست.

همچنین نمایشگاه عکس امام خمینی (ره) با مشارکت فرهنگسرای ملل تا پانزدهم خرداد در فرهنگسرای خانواده برپاست.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگسرای خانواده می‌توانند به صفحه اینستاگرام این فرهنگسرا به نشانی @FARHANGSARA_KHANEVADE مراجعه کنند.

ویژه برنامه «سوگ یار»

فرهنگسرای اخلاق همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، ویژه برنامه «سوگ یار» را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

ویدئوکلیپ (نماهنگ) «امام (ره) از دیدگاه ملل» شامل دیدگاه مقامات بلند پایه کشورهای دنیا درباره امام خمینی (ره)، کلیپ تصویری «امام (ره) در قالب هنر» ویژه تبیین سخنرانی و توصیه‌های امام (ره) به هنرمندان متعهد، «امام (ره) و بانوان» با موضوع اهمیت و جایگاه زنان از نظر امام خمینی (ره) از بخش‌های این برنامه است.

«امام و حجاب» شامل بررسی اندیشه‌های امام (ره) در مورد حجاب و عفاف، «امام و خانواده»، رفتارهای امام با همسر، فرزندان و نوه‌ها، «امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی» شامل زندگینامه و شخصیت امام (ره) همراه با مبارزات از نوجوانی تا ارتحال و محصول «امام (ره) به روایت رنگ‌ها» ویژه آشنایی با هنرمندانی که برای اولین بار پرتره امام (ره) را به تصویر کشیده‌اند، از دیگر برنامه‌ها و تولیدات فرهنگسرای اخلاق است.

«امام (ره) و محیط زیست سالم»، «امام (ره) و جوانان»، «امام (ره) و دفاع مقدس»، «امام (ره) و سلامتی» از دیگر محصولاتی است که در قالب فتوکلیپ (نماهنگ) به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) در فضای مجازی منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگسرای اخلاق می‌توانند به نشانی akhlagh.farhangsara و http://akhlagh.farhangsara.ir/ مراجعه کنند.

برنامه «امام دل‌ها»

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 10 و رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری گفت: این فرهنگسرا به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی بسته برنامه «امام دل‌ها» را در فضای مجازی تولید و منتشر می‌کند.

محمدرضا جمالی افزود: این بسته برنامه شامل وصیت نامه، زندگی نامه، پرداختن به ابعاد مختلف شخصیت امام، توصیه‌های ایشان به مردم و مسئولان است که در قالب کلیپ، فوتوکلیپ، ویدیوکلیپ، موشن گرافی، فوتوگرافی، پادکست تولید می‌شود.

وی، شناساندن هر چه بیشتر شخصیت الهی امام راحل (ره) به نسل چهارم انقلاب اسلامی را از اهداف فرهنگسرای عطار عنوان و بیان کرد: کتابچه رهنمودهای امام راحل (ره) به جوانان از دیگر محصولات این بسته برنامه است.

جمالی گفت: محصولات تولیدی بسته برنامه «امام دلها» در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای عطار به نشانی farhangsara_attar و همچنین آپارات بارگذاری و منتشر می‌شود.

همچنین کتابخانه هفت چنار با همکاری مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 10 با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روزهای شیوع بیماری کرونا، کتابخانه صوتی «هر خانه یک کتابخانه» را در فضای مجازی راه‌اندازی کرده است.

این کتابخانه به صورت مستمر در ایام هفته برای علاقه‌مندان با موضوعات مختلف در زمینه کودک و نوجوان، اجتماعی، اخلاقی و مذهبی به انتشار کتاب صوتی در شبکه اجتماعی می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای عضویت در این کتابخانه می‌توانند به اینستاگرام فرهنگسرای عطار مراجعه کنند.

مسابقه کتابخوانی «راه امام، کلام امام»

کتابخانه علامه طباطبایی فرهنگسرای کار و تعاون به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب مسابقه کتابخوانی «راه امام، کلام امام» را برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود کتاب و سوالات به پایگاه اینترنتی kar.farhangsara.ir مراجعه و حداکثر تا 18 خرداد پاسخ‌های صحیح را با ذکر مشخصات خود از طریق پست الکترونیک allamelib@gmail.com ارسال کنند.

همچنین کاربرگی از سوالات و جدول پاسخنامه طراحی و در صفحه رسمی اینستاگرام فرهنگسرای کار و تعاون برای باشگاه مخاطبان در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن66029060 کتابخانه علامه طباطبایی تماس حاصل کنند.

مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار نخواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*