دوشنبه 16 مهر 1403

ملک سلمان کوچک‌تر از آن است که اتحاد جهانی علیه ایران ایجاد کند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ملک سلمان کوچک‌تر از آن است که اتحاد جهانی علیه ایران ایجاد کند

یک نماینده سابق مجلس گفت: ملک سلمان کوچک‌تر از آن است که بتواند اتحاد جهانی علیه ایران ایجاد کند چراکه ارباب او یعنی آمریکا هم نتوانست در این خصوص توفیقی کسب کند.

احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اظهارات اخیر پادشاه عربستان که خواستار اتخاذ موضعی واحد از سوی جامعه جهانی در برابر ایران و برنامه هسته‌ای کشورمان شده بود، اظهار کرد: سخنان "سلمان بن عبدالعزیز" مورد تازه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران و مردم دنیا نیست. در قراردادهایی که با ایران امضا کرده‌اند مانند برجام ده‌ها بار در این خصوص که جلوی نفوذ ایران در منطقه گرفته و برنامه موشکی کشورمان متوقف شود بحث شده است، اما توفیقی نصیب استکبار جهانی نشده است.

وی افزود: وقتی توفیقی نصیب آمریکا در این باره نمی‌شود مشخص است که نصیب ملک سلمان که مزدور آمریکا است هم نمی‌شود. به قول ترامپ عربستان گاو شیرده آمریکا است، بنابراین او کسی نیست که در برابر ایران بزرگ که دارای تمدن با شکوهی است قد علم و اظهار نظر کند. ملک سلمان تنها مزدور صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست و تنها منافع آنان را تأمین می‌کند.

سالک تصریح کرد: قبل از انقلاب دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی شوروی و آمریکا کدخدای جهان بودند در حالی که امروز این ابرقدرتی در سطح جهان با گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شکسته شده است. وقتی این ابرقدرتی شکسته شده است مزدورانی مانند ملک سلمان کسی نیستند که در خصوص ایران اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: امروز قطب اسلام با قدرت در سطح منطقه و جهان در حال رشد است و هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر این قطب مقاومت کند چون یک اندیشه ناب و تمدن بزرگ است که برتری‌های زیادی بر سایر تمدن‌های دنیا دارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پادشاه عربستان اگر قدرت دارد خودش را حفظ کند. انفجار چند روز قبل در حجاز جلوی چشم ملک سلمان است و بحران یمن که قرار بود سعودی‌های 3 روزه حل کنند بعد از 6 سال نتوانستند کاری از پیش ببرند و عاجزترین عنصر در خاورمیانه حکمرانان عربستان هستند که داعش و طالبان را از دست داده‌اند.

سالک خاطرنشان کرد: دولتمردان سعودی حتی در داخل کشورشان جایگاهی ندارند که دلیل آن روشن است و به توهین آمریکایی‌ها به اعراب و عربستانی‌ها بر می‌گردد که مردم این کشور را سخت آزرده است. بنابراین ملک سلمان کاری علیه ایران نمی‌تواند انجام دهد و این اظهارات او به منظور قدرت نمایی در سطح منطقه و جهان است که بگویند ما هم هستیم.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی که ارباب عربستان هستند هم اکنون در انزوای جهانی بوده و با مشکلات زیادی روبرو هستند. آمریکا دارای مشکلات داخلی زیادی است و در سرزمین‌های اشغالی نیز هر روز تظاهرات است و به زودی شاهد فروپاشی حکومت آل سعود توسط انقلابیون خواهیم بود.

انتهای پیام