چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 46هزار و 167 تومان و حواله دلار نیز به 43هزار و 106 تومان رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: میزان مصرف برق پایتخت از 5 هزار و 100 مگاوات عبور کرده است.

اداره مالیات ژاپن اعلام‌کرد که قمیت زمین در این کشور در سال 2023 بیشترین افزایش سالانه را از سال 2010 تا کنون تجربه کرده است.

معاون وزیر صمت گفت: سازمان شهرک های صنعتی ابزاری ندارد که از همان ابتدا تشخیص دهد خریدار زمین نیت دلالی یا نیت تولید دارد؛ اما اگر به دلایل غیرمعقول تولید صورت نگیرد، زمین پس گرفته می شود.

معاون وزیر صمت در نامه ای به معاون ستاد مبارزه با قاچاق تاکید کرد که الزام قانونی برای حمل کالا در محورهای مواصلاتی داشتن بارنامه توسط راننده است.

یک کارشناس انرژی گفت: اگر بتوانیم توافقی راهبردی با روسیه داشته باشیم که گاز را خریداری کنیم و صادرات کنیم و به مصرف داخلی نرسانیم گام بزرگ برای ایران برای تبدیل به هاب انرژی شدن است.

سی و ششمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران از ساعت 12 فردا سه‌شنبه 12 تیرماه برگزار می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمارهایی که در زمینه میزان رسوب و فرسایش خاک ارائه می‌شود عمدتا مربوط به 90 میلیون هکتار از عرصه‌های کشور است که هنوز پروژه‌های آبخیزداری در آن‌ها اجرا نشده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 35 سنت معادل 0.41 درصد افزایش به 85 دلار و 35 سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد افزایش به 2327 دلار و 29 سنت رسید.

گزارش اخیر چشم‌انداز غذای فائو نشان می‌دهد که با وجود پیش‌بینی‌های مثبت در پارادوکس «تورم - رکود»، سیستم‌های تولید غذای جهانی در برابر تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقتصاد بین‌الملل آسیب‌پذیر هستند.

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مکلف شده تا نیازسنجی صنایع کشاورزی متناسب با الگوی بهره‌برداری، همکاری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات آماری ماشین‌ها را انجام دهد.

چهاردهمین جلسه حراج سکه طلا، ساعت 12 امروز (11 تیرماه)، برگزار می‌شود و دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با تکمیل پروژه‌های طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، ایران طی 3 سال آینده علاوه بر تامین نیاز داخلی به صادر کننده کودهای فسفات و پتاس تبدیل خواهد شد.

رییس بانک مرکزی گفت: طبق آمار رسمی، هر سال میزان تخصیص و تأمین ارز به بخش تولید افزایش یافته و یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی است.

مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ضمن تکذیب برخی از اخبار در خصوص طرح افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: طرحی که در دولت سیزدهم به صورت پایلوت اجرایی شد اعطای سهمیه به هر فرد بود.