چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک مقام مسوول گفت: بهره‌برداری مناسب و اختصاص سهم عمده تولید به نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی در بهار امسال موجب شده برای نخستین بار راندمان تجمیعی نیروگاه‌های حرارتی به 39.7 درصد برسد.

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، استان تهران سومین استان با بیشترین درصد کسری بارش شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از بهره‌مندی بیش از 17 میلیون مشترک گاز از پاداش صرفه‌جویی خبر داد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، 12 تیرماه) با رشد 15340.03 و احد به 2,090,435.45 و احد رسید.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیرگفت: در دوماه ابتدایی سال جاری 156 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بخش‌های مختلف نصب شده و85 درصد ازکنتورهای هوشمند کشور در دولت سیزدهم نصب شد.

در معاملات امروز (سه‌شنبه، 12 تیرماه) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 46 هزار و 167 تومان و حواله دلار نیز به نرخ 43 هزار و 106 تومان معامله می‌شود.

در سه ماهه نخست سال جاری، 14 مرکز تولید رمزارز در مناطق تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران کشف و 171 دستگاه ماینر جمع آوری و جهت امحا تحویل مراجع قضایی ذیصلاح شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا پایان هفته در برخی نقاط غرب، جنوب‌غرب، نوار شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

دیوان عدالت اداری اعلام کرد: صادرات انواع روغن خوراکی بدون قید زمانی و بدون وجود دستورالعمل مصوب رئیس جمهور ممنوع اعلام شده، لذا نامه، وزیر صمت خارج از حدود و اختیار بوده و از تاریخ صدور ابط

سخنگوی صنعت برق گفت: طبق آمار سالهای گذشته انتظار داریم که میزان مصرف برق 4 درصد افزایش یابد اما در تابستان جاری میزان تقاضای مصرف برق بیش از 8 درصد افزایش یافته و این رشد نامتعارف است.

بانک مرکزی به ادعای چاپ پول در دولت سیزدهم پاسخ داد.

معاون مسکن و ساختمان از اینکه هم اکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، خبر داد.

سال 1392 در حالی سبد کالایی بین اقشار کم درآمد توزیع شد که برنامه ای وجود نداشت و کرامت انسانی نادیده گرفته شد. این امر در دولت سیزدهم ساماندهی شده و در قالب کالابرگ الکترونیک انجام شد.

متوسط رشد نقدینگی در سه ساله فعالیت دولت سیزدهم 34.93 درصد بوده که این رقم نسبت به رشد نقدینگی 40.6 درصدی در سال 2020 کاهش 14 درصدی داشته است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: آقای پزشکیان فرق بین حجم نقدینگی و رشد نقدینگی را نمی داند و اطرافیانش از جمله آقای طیب نیا نیز این موضوع را به این نامزد انتخابات منتقل نکرده است.

دور جدید عرضه خودروهای وارداتی سوم تیر ماه آغاز شده بود که پس از پایان ثبت نام، امروز (سه شنبه 12 تیر ماه) نتایج مشخص و بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته است.