چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر جهاد کشاورزی، عضو موظف هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی را به مدت 2 سال منصوب کرد.

بسته حمایت از تولید و تجارت خادم الرضا (ع) یادگاری از شهید رییسی در راستای تسهیل در تجارت و رفع موانع تولید با 87 موضوع بخش صنعت منتشر شد.

دبیر انجمن صنفی شیرآلات بهداشتی از حضور 138 شرکت داخلی و خارجی از 10 کشور در نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله، اتصالات، شیرآلات بهداشتی، صنایع و خدمات وابسته به صنعت ساختمان خبر داد.

مدیرعامل راه آهن از ثبت رکورد کمترین سوانح ریلی در راه آهن دولت سیزدهم خبر داد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق گفت: ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های کشور در فصل گرم امسال به بالای 98 درصد رسیده است، در حالی که رقم آمادگی نیروگاه‌های سطح جهان 95 درصد است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از مهار نشتی و ایمن‌سازی مخزن بهره‌برداری واحد نمک‌زدایی منصوری و جلوگیری از کاهش یک‌میلیون و 120 هزار بشکه تولید نفت در بازه زمانی 10 روزه خبر داد.

سخنگوی صنعت آب از شناسایی 11 هزار مشترک چاه کشاورزی با میزان مصرف منابع آب بیش از سقف مجاز پروانه خبر داد و گفت: کمتر از 15 درصد مصارف آب زیرزمینی نیز توسط چاه‌های غیرمجاز مصرف میشود.

مدیر سامانه خودنویس گفت: سامانه خودنویس مشاوران املاک را حذف نکرده بلکه حق الزحمه مشاورانی را که کار همرسانی انجام می‌دهند، اعلام و در قرارداد درج می‌کند.

شاخص کل بورس در معاملات امروز، با رشد 2207.63 واحد به 2,075,145.86 رسید.

رییس کل گمرک ضمن اشاره به تجارت 61 میلیاردی ایران با همسایگان، گفت: اگر تفاهم نامه‌های امضایی که در بالاترین سطوح امضا شده محقق شود حجم تجارت و بازاری در این حوزه بیش از سه برابر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: اقدام به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز جریمه های سنگین معادل 100 برابر قیمت برق را در پی خواهد داشت و در صورت تکرار تخلف، انشعاب جمع آوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: برای نخستین بار مأموریت توسعه یک میدان جدید نفتی (میدان نفتی بند کرخه) به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شد.

سکوی حفاری «سحر یک» پس از 13 سال فعالیت بدون وقفه و حفاری 19 میدان نفتی و گازی مشترک به متراژ 50 هزار و 502 متر، برای بازسازی و تعمیرات اساسی به ساحل بندرعباس رسید.

از ابتدای سال تا 8 تیرماه امسال، بیش از 2 میلیارد دلار برای واردات مورد نیاز صنایع خودرو و حمل و نقل تأمین شده که 1.3 میلیارد دلار ارز نیمایی و 740 میلیون دلار ارز توافقی بوده است.

کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و امارات متحده عربی مقصد نهایی نزدیک به 90 درصد از حجم صادرات لبنیات ایران در دو ماهه نخست امسال بود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از توافقنامه سه جانبه وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای تامین مالی حدود 100 همتی در این ستاد خبر داد.