یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

فردا (یکشنبه 25 شهریور ماه) آخرین مهلت استفاده فعالان اقتصادی از بخشودگی جرایم مالیاتی است.

یک کارشناسان بازار سرمایه تاکید کرد: افزایش نرخ سود بانکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین عوامل رکود و کم رونقی بازار سرمایه بوده است.

رئیس سازمان اموال تملیکی از فروش 3700 تن چای دبش در مزایده‌های اموال تملیکی خبر داد.

یک کارشناس انرژی گفت: راهکارهای قیمتی به صورت طولانی مدت نمی‌تواند برای کاهش مصرف بنزین مثمرثمر واقع شود بلکه جلوگیری از عوامل افزایش مصرف بنزین موثرتر از تحمیل هزینه به مردم است.

سرپرست گروه پتروپارس، کمک به رفع ناترازی گاز در زمستان 1403 را یکی از مهم‌ترین رویکردهای این گروه عنوان کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برخی مناطق کشور امروز بارش دارند از وقوع سیلاب، صاعقه، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در 5 استان کشور خبر داد.

جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان، که پیش از این قرار بود در روز پنج شنبه مورخ 1403/06/29 برگزار شود، به تاریخ دیگری موکول شد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 384 تومان و حواله دلار نیز به 45 هزار و 853 تومان رسید.

خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به 11 میلیون و 942 هزار تن تا صبح امروز شنبه 24 شهریور ماه رسید.

صندوق توسعه بازار سرمایه 5 همت اوراق تبعی تأمین مالی را برای تجهیز منابع با مشارکت صندوق‌ها، نهادها و شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه منتشر کرد که بالغ بر 4 همت آن به فروش رفت.

عملیات احداث پروژه زهکشی 90 هزار هکتاری در استان گلستان، به‌عنوان بزرگترین طرح زهکشی خاورمیانه، با هدف مهار سیلاب‌ها و توسعه کشاورزی آغاز شد.

در راستای التزام‌بخشی به شرایط صدور و استفاده از چک‌های تضمین شده، مقدمات ممنوعیت صدور چک رمزدار به صورت تدریجی و گام به گام در شبکه بانکی اجرایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی پس از سفری سه روزه همراه با رئیس جمهور به عراق و حضور در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل به کشور بازگشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، درگذشت دو نفر از همکاران اداره کل راه‌آهن هرمزگان در سانحه قطار باری در ایستگاه بندرعباس را تسلیت گفت.

آمارهای مرکز پژوهش های سازمان بورس نشان می‌دهد که در مرداد و تیرماه امسال، معاملات برخط بیشترین سهم را از معاملات بازار سرمایه به خوداختصاص داده است.

اتحادیه اروپا شرکت اپل آمریکا را به پرداخت 13 میلیارد یورو جریمه به ایرلند محکوم کرد.