یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

صنعت لوازم خانگی با مشکلاتی از جمله عدم تأمین مالی و تخصیص ارز، تورم، کاهش قدرت خرید مصرف کننده، محدودیت تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش مواجه شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در مناطقی که تراکم ساختمان‌های بلند زیاد است، دمای هوا، حدود 5 درجه بالاتر از مناطق کم‌تراکم‌تر است.

معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: تاکنون در مجموع بیش از 4 میلیون مجوز صنفی و دستگاهی قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مرحله نخست طرح آزمایشی تخصیص گازوئیل به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات, اطلاع رسانی و بین‌الملل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه لغو پرواز ایران‌ایر به کلن صرفا جوسازی رسانه‌های معاند است گفت: این پرواز فردا ساعت 22:10 دقیقه برقرار است.

تردد پرحجم و ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای شمالی مازندران و جاده کندوان با ترافیک پنج کیلومتری در مسیر ورودی محدوده پل زنگوله تا سیاه بیشه وجود دارد.

با پیگیری مستمر و موثر سازمان هدفمندی یارانه ها و با عاملیت بانک کشاورزی، مبلغ 40 هزار میلیارد تومان از مانده مطالبات گندمکاران به حساب کشاورزان واریز شد.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در حال پیگیری و رفع لغو پرواز ایران ایر به کلن هستیم، گفت: تا به امروز هیچگونه تحریم رسمی به شرکت هما اعلام نشده است.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (پنجشنبه، 22 شهریور) در بازار طلای تهران با کاهش 100 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به 43 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

وزیر جهادکشاورزی تنظیم‌گری در بازار را ماموریت شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد و ورود این شرکت به بازار رقابتی بخش خصوصی با مسئولیت حاکمیتی آن برای متعادل سازی بازار ناسازگار دانست.

رصد هفتگی بازار از افزایش قیمت‌ها در برخی اقلام از جمله فرآورده‌های لبنی حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با اتصال خط لوله گوره - جاسک به پالایشگاه بندرعباس برای تأمین خوراک پایدار، امکان تولید حداکثری بنزین در این پالایشگاه فراهم می‌شود.

ترافیک در محور چالوس و آزاردراه تهران - شمال در مسیر جنوب به شمال سنگین است، برهمین اساس تردد از مسیر شمال به جنوب محورهای ذکر شده تا اطلاع بعدی ممنوع شد.

سازمان تامین‌اجتماعی زمان‌بندی پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را اعلام کرد.

شرکت تحلیلی کپلر از کاهش 81درصدی صادرات نفت لیبی در هفته گذشته خبر داد.

در معاملات امروز (پنجشنبه، 22 شهریور) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 384 تومان و نرخ حواله دلار نیز به 45 هزار و 853 تومان رسیده است.