یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

نماینده مردم سراب در مجلس گفت: ساخت خانه های 25 متری مشکل مسکن در کشور را حل نمی کند، زیرا ساخت خانه مستلزم رعایت استانداردهایی است و نباید در زمینه مسکن از استانداردها خارج شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر روزآمد کردن مطالعات مخزن پارس جنوبی، تکمیل و شتاب‌بخشی به پروژه‌های باقیمانده و در حال اجرا تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: از شهریور امسال، 109 هزار مگاوات برنامه برای تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌ها در پیک تابستان سال آینده، آغاز شد.

مدیر سامانه اصناف کشور گفت: از یک میلیون و 58 هزار و 743 درخواست که متقاضیان صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها داشته اند، سامانه نوین اصناف 60 درصد مجوزها را صادر کرده است.

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز، از عملیات موفقیت‌آمیز تعمیرات خط 10 اینچ انتقال گاز در کویر لوت به همت کارکنان این منطقه در کمترین زمان ممکن خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی با توجه به احتمال وقوع بارش‌های شدید در استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات مرکزی البرز از فردا (شنبه، 24 شهریور) خبرداد.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز از تکمیل موفقیت‌آمیز فرایند تزریق گاز به خط جدید رشت - چلوند در این منطقه عملیاتی خبر داد.

هم‌اکنون ترافیک در محور چالوس و هراز در مسیر (شمال به جنوب) سنگین است اما تردد در جاده فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت به صورت رفت‌وبرگشت روان گزارش شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 46 سنت معادل 0.64 درصد افزایش به 72 دلار و 43 سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد افزایش به 2566 دلار و 85 سنت رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار باران و رعدوبرق در 12 استان از جمله تهران خبر داد و گفت: تهران از امروز تا 3 روز آینده، 8 درجه خنک‌تر می‌شود.

عضو انجمن صنفی آردسازان گفت: 50درصد کیفیت نان به کیفیت آرد برمی‌گردد. تولیدکنندگان بایدمحصولی با مشخصات ثابت در اختیار نانوایان قرار دهند ضمن اینکه 50درصد کیفیت نان هم مربوط‌به هنر نانواست.

صنعت لوازم خانگی با مشکلاتی از جمله عدم تأمین مالی و تخصیص ارز، تورم، کاهش قدرت خرید مصرف کننده، محدودیت تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش مواجه شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در مناطقی که تراکم ساختمان‌های بلند زیاد است، دمای هوا، حدود 5 درجه بالاتر از مناطق کم‌تراکم‌تر است.

معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: تاکنون در مجموع بیش از 4 میلیون مجوز صنفی و دستگاهی قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مرحله نخست طرح آزمایشی تخصیص گازوئیل به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد.