چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون بانک مرکزی به تشریح جزییات پیمان پولی میان ایران و روسیه در راستای تحقق فرایند دلارزدایی پرداخت و گفت: با این اقدام، ریال در به سمت تحریم ناپذیری حرکت می‌کند.

روزهای پایانی بهار مصرف برق رکورد بی سابقه ای را به خود اختصاص داد و تقاضای برق به 73 هزار و 565 مگاوات رسید و طی روزهای گذشته این عدد از 76 هزار مگاوات عبور کرد.

فروش فوق العاده خودرو کوییک GXR-L با قیمت قطعی 384 میلیون و 824 هزار تومان آغاز شد.

اعضای بنیاد ملی گندم کاران طی نامه ای سرگشاده خدمت مقام معظم رهبری خواستار رسیدگی به وضعیت پرداخت مطالبات معوق محصولات اساسی کشور از جمله گندم شدند.

بانک سپه امکان وکالتی نمودن حساب‌های مشتریان را در طرح یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی (عرضه 3) به صورت غیرحضوری فراهم کرد.

معاون وزیر صمت گفت: در حال حاضر هزینه‌های نقل و انتقال واحدهای راکد در شهرک های صنعتی صفر شده تا افراد ترغیب شوند به جای خرید زمین خام، واحد صنعتی راکد را بخرد و بهره وری سرمایه بهبود یابد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: طی 33 ماه گذشته بیش از 100 فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شد که اکنون 55 فروند از آنها در چرخه عملیاتی مشغول فعالیت است.

یک کارشناس انرژی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم قدم های بسیار بلندی را برای دانش بنیان شدن صنعت نفت برداشت.

قیمت هر اونس طلا امروز (سه شنبه 19 تیر) با 0.26 درصد افزایش به 2365 دلار و 32 سنت رسید.

«چکنو» با صدور بیش از 4 میلیون و 700 هزار برگ چک امن دیجیتال در میان فعالان اقتصادی محبوب‌تر شد.

بازار سرمایه امروز کار خود را با افت 522 واحد در شاخص کل آغاز کرد و معاملات به دو میلیون و 220 هزار واحد (2,220,776.38) رسیده است.

وزارت نفت اعلام کرد: ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان امسال به روزانه 4 میلیون بشکه می‌رسد.

مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد اعلام کرده امسال به 50 هزار و 500 ماشین آلات اعم از تراکتور و کمباین نیاز است که تمام جزئیات به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پیش‌بینی حضور بیش از 4 میلیون و 90 هزار زائر از طریق مرزهای زمینی در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای 6 استان از جمله تهران اعلام کرد: فردا در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و وزش باد شدید روی می‌دهد.

امروز در مرکز مبادله، قیمت تمام ارزها افزایشی بود؛ هر اسکناس دلار آمریکا به 46 هزار و 459 تومان، یورو به 50 هزار و 332 تومان و درهم به 12 هزار و 650 تومان رسید.