چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشورگفت: با افزایش گرما طی روزهای گذشته، کشور با افزایش مصرف برق مواجه بوده است که این میزان مصرف به عدد 76800 مگاوات رسیده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی از برنامه ویژه مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی جهت تجهیز مزارع آبزی پروری به پنل های خورشیدی خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از واریز 12 هزار و 482 میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون 52 هزار و 614 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وزارت معادن و نفت افغانستان، با یک شرکت ترکیه‌ای برای حفاری دو چاه با هزینه 7.5 میلیون دلار در ولایت جوزجان، قراداد بسته است.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: نظارت بر بنگاه‌های در حال واگذاری در چارچوب قانون بر عهده سازمان خصوصی سازی است و این روند را بیشتر از قبل بر اساس نظارت سامانه‌ای و برخط دنبال می‌کنیم.

معاون فرابورس گفت: نمایش سابقه حجم و قیمت معاملات بازار توافقی منعکس‌کننده معاملات انجام‌شده در بازار توافقی است و از قابلیت اتکا جهت کاربرد به عنوان مبنای ارزش‌گذاری سهام برخودار نیست.

مشتریان محترم بانک صادرات ایران می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خرید خودروهای جدید وارداتی، به صورت غیرحضوری حساب‌های خود را وکالتی کنند.

از ابتدای فروردین ماه تا 16 تیرماه، 19 میلیارد و 368 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و نیروگاه لتیان از بازگشایی دریچه های تخلیه تحتانی سد لتیان در سال جاری خبر داد.

سمنان - رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه خرید تضمینی گندم از خرداد آغاز و تا شهریور ادامه دارد، گفت: 80 هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان خرید تضمینی می‌شود.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (دوشنبه، 18 تیرماه) با ریزش 5134.03 و احد به 2,221,309.05 و احد رسید.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت از پیشرفت 70 درصدی راه‌آهن چابهار زاهدان خبر داد و گفت: در صورت تخصیص منابع مورد نیاز اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره‌بردار است.

بر مبنای لایحه الحاق ماده 8 مکرر به قانون مقررات صادرات و واردات، اگر کالای بدون ثبت سفارش در محوطه های بندری تخلیه و بعد از یک ماه مرجوع نشود، با سازوکار جدید متروکه مواجه خواهد شد.

بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته 30 تیر امسال کار خود را آغاز می‌کند.

درآمد حاصل از فروش نفت و گاز برای بودجه فدرال روسیه در نیمه اول سال، حدود 41 درصد افزایش یافت و به 65.12 میلیارد دلار رسید.

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ضمن اشاره به اینکه سهم ایران از واردات به افغانستان 27 درصد است، گفت: دو کشور می‌توانند در رابطه با بهره‌برداری و تولید معادن وارد همکاری‌های اقتصادی شوند.