چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اولین محموله ریلی - دریایی بار صادراتی، از بندر کاسپین بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر شد.

امروز در مرکز مبادله، قیمت تمام ارزها کاهشی بود؛ هر اسکناس دلار آمریکا به 46 هزار و 273 تومان، یورو به 50 هزار و 198 تومان و درهم به 12 هزار و 624 تومان رسید.

سی و هفتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران فردا سه شنبه (19 تیرماه) برگزار می شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا روز جمعه در برخی مناطق کشور خبر داد.

معاون وزیر صمت گفت: از امروز تا پنجشنبه متقاضیان باید نسبت به وکالتی کردن حساب خود اقدام کنند؛ همچنین فرایند ثبت نام در سامانه یکپارچه نیز از فردا آغاز می‌شود.

امروز قیمت طلا روند کاهش را دنبال کرده است و ارزش هر اونس به 2,384 دلار رسید.

در 33 ماه فعالیت دولت سیزدهم 690 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب معتبر 11.8 میلیارد دلار به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

معاون سیاست گذاری بانک مرکزی گفت: در خردادماه امسال، نرخ تورم نقطه به نقطه تولید کننده از 40.7 درصد به 25.3 درصد و نرخ تورم سالانه نیز از 37.3 درصد به 29.7 درصد رسیده است.

بخشنامه «شاخص‌های قطعی تعدیل آحاد بهای نیمه دوم سال 1402» از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص 250 همت اوراق مالی برای تامین مالی طرح‌های عمرانی در سال جاری خبر داد.

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در تهران، قم، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان هشدار داد.

با معامله 544 کیلوگرم شمش طلا در حراج سی و ششم مرکز مبادله ایران، رکورد معاملات شمش در این مرکز شکسته شد.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (یکشنبه، 17 تیر ماه) 41 میلیون و 193 هزار تومان معامله شد. حباب این سکه 7 میلیون و 104 هزار تومان است.

خرده‌فروشان میوه، ملزم به دریافت فاکتور از عمده‌فروشان بازار میوه و تره‌بار شدند و به این ترتیب قیمت میوه‌فروشی سطح شهر تا سقف 35 درصد سود بر مبنای فاکتور خرید محاسبه می‌شود.

با تصویب هیات وزیران، استقرار ناظران بهداشتی در کشتارگاه‌های خارجی در مبدا برای واردات گوشت بار دیگر اجباری شد.

سازمان دامپزشکی کشور از اجرای طرح فراگیر نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور خبر داد.