چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

به‌منظور کاهش حجم معاملات غیرحقیقی ناشی از تحریک انتظارات تورمی در بازار غیررسمی، لازم است از طریق ابزارهای مختلف از جمله حکمرانی ریال، سودآوری و سیالیت بازار غیررسمی کاهش یابد.

یک مقام مسوول ضمن اشاره به تشکیل 16 هزار و 616 پرونده تعزیراتی برای واحدهای تولیدی، توزیعی و مراکز نگهداری کالاهای اساسی و اولویت دار، بر استمرار بازرسی از بازار کالاهای اساسی تاکید کرد.

رصد هفتگی بازار میوه و صیفی جات نشان می‌دهد قیمت این محصولات تغییری با هفته گذشته نداشته و همچنان نرخ انواع میوه و سبزیجات بالا است.

بازار سرمایه امروز کار خود را با جهش 40432 واحد در شاخص کل آغاز کرد.

صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن با افزایش مصرف داخلی و واگذاری سهم بازار به روسیه در بازارهای آسیایی بزرگ، به پایین‌ترین رکورد در 10 ماه گذشته رسید.

بانک مرکزی چین در ماه ژوئن برای دومین ماه طلا نخرید و این فلز گرانبها از بالاترین سطح قیمتی خود پایین‌تر آمد.

زیاد علی فاضل وزیر برق عراق دستور داد تا سهم شهر کربلا در ایام محرم از دریافتی برق کشور بیشتر شود. و جایگاه ویژه ای برای این شهر قائل شوند.

قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش همراه بود به طوری که هر بشکه نفت برنت با 1.02 درصد کاهش به 86 دلارو 54 سنت رسید.

امروز یکشنبه 17 تیر ماه، هر 1000 دینار عراق در بازار آزاد با قیمت 46 هزار تومان معامله می شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد برای امروز و فردا شاهد رعدو برق و باران پراکنده در برخی از استانهای کشوذ ار جمله تهران خواهیم بود.

امروز 17 تیرماه هر دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز ایران به قیمت 46273 تومان معامله می شود.

طی روزهای گذشته اتحادیه اروپا بر واردات خودروهای برقی از چین تعرفه گمرکی اعمال کرد و حالا چین تصمیم به مقابله به مثل گرفته است.

اصفهان - مدیرکل گمرکات اصفهان از کاهش 32 درصدی صادرات گمرکات این استان در سه ماه بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

رییس اداره بین الملل سازمان هواشناسی کشور گفت: 2 کارشناس سازمان هواشناسی ایران به مدت چهار سال به عنوان عضو «تیم کارشناسی خشکسالی» کمیسیون خدمات سازمان جهانی هواشناسی انتخاب شدند.

سخنگوی صنعت برق گفت: امروز 76 هزار و 767 مگاوات برق مصرف شده که نسبت به روز مشابه پارسال، 5200 مگاوات افزایش یافته که عدد بسیار بزرگی است.

کنفدراسیون صادرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اجرای دستورالعمل سقف صادرات و رتبه بندی کارتهای بازرگانی فعلا متوقف شده است.