چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بر اساس مصوبه دولت در خرداد 1402، مقرر شد هر سال از نیمه آذر تا نیمه اسفند، هر مشترک گاز بخش خانگی که بیش از 10 درصد صرفه‌جویی کند، شامل تخفیف و پاداش صرفه‌جویی شود.

از ابتدای سال تاکنون حدود 25 هزار لامپ غیراستاندارد در خیابان لاله‌زار تهران شناسایی و توقیف شده است.

دانش بومی تولید 3 محصول لبنی محلی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه مساله آب یک چالش در صنعت است، گفت: مدیریت ناترازی انرژی یکی از شروط اصلی افزایش بهره وری در سطح بخش صنعت است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، موجودی دامداری ها در خرداد ماه شامل 52.79 میلیون رأس گوسفند و بره و 17.05 میلیون رأس بز و بزغاله بود.

ارزش معاملات برق شرکت های توزیع نیروی برق در بورس انرژی روز 16 تیر ماه 1403 نسبت به روز کاری قبل، 66 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل راه‌آهن ایران در گفت‌وگوی تلفنی با مدیرکل اجرایی UIC از آمادگی راه‌آهن ایران را برای مشارکت در پروژه‌های اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) خبر داد.

بانک تجارت در سه ماهه نخست سال جاری، با اعطای 14 هزار و 241 فقره تسهیلات ازدواج، 16 هزار و 222 فقره تسهیلات فرزندآوری و 2 هزار و 841 فقره تسهیلات سامانه سامد یک رکورد ثبت کرد.

بنا بر اعلام مرکز آمار ایران در اردیبهشت ماه 1403 کمترین تورم نقطه به نقطه با 11.2 درصد مربوط به گروه زراعت است.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (یکشنبه، 17 تیرماه) با رشد 37 هزار و 630 واحدی از مرز 2 میلیون و 226 هزار و احد عبور کرد.

معاون تعاون وزارت کار گفت: حدود 13 همت خط اعتباری ویژه تعاونی‌ها در بانک توسعه تعاون اختصاص یافت که 8 همت آن مربوط به پرداختی‌های امسال بوده که 2 همت آن مربوط‌به توسعه مسکن کارگری است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت انتقال گاز ایران از تکمیل تعمیرات اساسی 10 دستگاه توربین گازی در بهار امسال خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از راه‌اندازی خط دریایی قشم به جزیره لارک خبرداد و گفت: سفر ساکنان جزیره لارک رایگان است.

بر اساس آمارها مصرف آب 52 درصد خانوارهای ایرانی کمتر از الگوهای تعیین است اما 48 درصد خانوارها جزو مشترکان پرمصرف هستند که حدود 70 درصد حجم آب را مصرف می‌کنند.

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به سرپرست ریاست جمهوری اعلام کرد: بیش از 3 ماه از ابلاغ آیین‌نامه مواد 24 و 30 قانون بهبود محیط کسب و کار گذشته اما برخی دستگاه‌ها به‌نحو قانون را مطلوب اجرا نمی کنند.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: عملیات R.I توربین واحد گازی نیروگاه موصل عراق با ارزآوری 185 هزار دلاری توسط متخصصان ایرانی در این شرکت با موفقیت به پایان رسید.