چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (شنبه، 16 تیر ماه) 41 میلیون و 397 هزار تومان معامله شد. حباب این سکه 7 میلیون و 331 هزار تومان است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو هیات مدیره مرکز آموزش تورین ایتالیا وابسته به سازمان بین‌المللی کار انتخاب شد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در اربعین امسال به هر زائر متقاضی به میزان 200 هزار دینار ارز به نرخ ETS که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبادله می‌شود و هیچ کامزدی هم نخواهد داشت.

از ابتدای امسال مبلغ 57،240 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده است.

پانزدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه 18 تیرماه 1403 برگزار خواهد شد.

وزن گوشت قرمز تولیدی انواع دام‌های ذبح شده در کشتارگاه‌های کشور طی سال 1402 در حدود 472 هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در گروه نان و غلات، خرداد امسال برنج ایرانی درجه یک با 1.8 درصد و شیرینی خشک با 1.7 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

رییس کل بانک مرکزی از امضای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه به منظور تأمین (معاوضه) نقدینگی به پول های ملی برای تبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داد.

معاون مرکز تتا گفت: امکان احراز هویت غیرحضوری برای صدور گواهی‌های سطح دو اطمینان فراهم شده و این گواهی‌ها برای استفاده در کاربردهای با ریسک متوسط در نظر گرفته شده است.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (شنبه، 16 تیرماه) با رشد 88 هزار و 179 و احدی از مرز 2 میلیون و 188 هزار و احد عبور کرد.

بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم اجرای بخشنامه موضوع ارزش لوازم جانبی گوشی تلفن همراه ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 3.3 برابری جرایم نقدی اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار خبر داد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشورگفت: محققان این موسسه باهمکاری متخصصان معاونت امور تولیدات دامی با تهیه و ارائه بسته‌های دانشی کارآمد، به کشاورزان و دامداران در ارتقای بهره‌وری کمک می کنن

رییس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به سهمیه اقلام تنظیم بازار ویژه هیات‌های مذهبی گفت: با فرارسیدن ماه محرم و صفر بیش از 8 هزار تن برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ بین هیات‌های مذهبی توزیع می‌شود.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ها، اشخاص حقیقی و املاک 31 تیرماه، مالیات بر ارزش افزوده 31 مردادماه و استفاده از تبصره ماده 100 و مالیات مشاغل، 15 مردادماه است.

نحوه ثبت سفارش واردات خودرو جانبازان به صورت شخصی از طریق سامانه جامع تجارت ایران اعلام شد که بر این اساس از روز یکشنبه (17 تیر) ثبت سفارش آغاز می شود.