شنبه 16 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

هادی خورشاهیان در جلسه بررسی و رونمایی مجموعه شعر «شبیه» اثر علی داودی گفت: قالب نیمایی تناسب عجیبی با شعر عاشورایی دارد.

یکی از تاثیرات کودتای 28 مرداد بر ذهن مردم ایران نگاه پارانوئید یا توطئه‌اندیشانه بود که رسانه‌هایی چون BBC در پی کمرنگ‌کردنش بوده و هستند.

مجلد دیگری از مجموعه گزیده طنز در زمره آخرین بازمانده‌های قلم مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد باعنوان «گزیده آثار منثور طنز عبدالرحمن جامی» توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

معاون جبهه بیداری اسلامی گفت: اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت به‌عنوان یک اجلاس مردم نهاد و مردم بنیاد در ایام شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

با حکم رئیس مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی‌، شورای عالی علمی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی مریم صادقی و ایران‌ناز کاشیان را به‌عنوان دو عضو جدید خود را شناخت.

علامتی با این واگذاری مخالف است، تا جایی که جدا شدن کتابخانه را از کانون به مانند بال مرغکانی تعبیر کرده است که گروهی در پشت پرده قصد شکستن آن را دارند

یکی از مولفه‌های پرستاربچه قداست‌زدایی نویسنده از ساحت مادری است. مادری که در هیولا بودن کم از قاتلز زنجیره‌ای ندارد، زنی که به خاطر خوشگذرانی‌های خود هر روز با رفتارهایی خشن لیزا را می‌کشد.

بیست‌وششمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره سهروردی به «واقع‌گرایی بی‌واسطه و نقش آن در نظریه تعریف در فلسفه سهروردی» اختصاص دارد.

طراحان مد و لباس جدیدترین محصولات خود شامل طراحی و تولید چادرها و لباس‌های ویژه پیاده روی اربعین حسینی را در قالب نمایشگاه «سبک زندگی اربعین» با حضور وزیر ارشاد رونمایی کردند.

نویسنده مشهور ترکیه با معرفی عنوان کتاب جدیدش گفت این کتاب در دست نوشته شدن است.

زینب (س) اندکی آن‌سوتر ایستاد چندان‌که جراحت‌ها او را سنگین کرد و نزدیک شد که بیفتد، دیگر نتوانست بدو بنگرد، دیدگانش را بربست و گوش به آوازی داد که از میان هزارها تن برمی‌خاست...

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: بال مرغک کانون کتاب است و آشیانه آن کتابخانه هایش، صفحات پرافتخار آن از هم جدا نخواهد شد.

کتاب «داستان گل حسرتی» نوشته محمد دهریزی با تصویرگری دلارام فقانی توسط انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شد.

کتاب «تاریخ ادبیات معاصر عرب کمبریج» به سرویراستاری محمد مصطفی بدوی با ترجمه و حواشی امیرحسین الهیاری توسط نشر مولی منتشر شد.

بهراد باغبانی نیک گفت: شعر چیزی است که مرا برای ادامه زندگی مجاب می‌کند. لحظه‌های شاعر بدون شعر، قرار بی‌قراری دارند. بدون شعر شاعر در اتمسفری قرار دارد که حتی هواونفس کشیدن برایش ممکن نیست.

بررسی تیتر برخی رسانه‌های خاورمیانه نشان می‌دهد رسانه‌های ضدجریان نتوانستند در میدان خبر مرگ ملکه الیزابت دوم، محوریت را به دست بگیرند و تریبون ملت‌های منتقد سیاست‌های بریتانیا باشند.