شنبه 16 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

ساوه - نمایش عاشورایی «اشک خدا» کاری از گروه نمایش آیینی «ریشه در بیشه» شهرستان ساوه در کشور عراق و شهر کاظمین به روی صحنه رفت.

اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روزهای دوشنبه هر هفته میزبان سلسله نشست‌هایی با عنوان «گفت‌وگوی آزاد درباره معرفی و تحلیل کتاب‌های مشهور کلاسیک» خواهد بود.

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به مناسبت ماه صفر، پویش کتابخوانی «دو امام مجاهد» را برگزار می‌کند.

ششمین کنگره بین المللی شعر و ادب فارسی پاسداشت مقام استاد شهریار یکشنبه 27 شهریور از ساعت 8 تا 12 در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

ناصر امین‌زاده ضمن تشریح برنامه‌های موکب این مرکز درپیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: مراسم اربعین به عنوان عظیم‌ترین پیاده‌روی واجتماع مسلمانان، مناسک ومراسمی مردمی است وباید مردمی برگزارشود.

معاون تولید انتشارات سوره مهر گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس دو کتاب «بی‌آرام» و «روزهای پیامبری» را منتشر خواهیم کرد.

فقدان شفافیت و کنشگری مسئولان در طرح پیشنهاد واگذاری کتابخانه‌های کانون، جریان رسانه‌ای را در موضعی متفاوت قرار داد که مدیریت فرهنگی هنوز استراتژی مناسبی در قبال آن اتخاذ نکرده است.

میرشکاک معتقد است که فردوسی زبان را وادار به اطاعت از خود می‌کند و این هنر نویسنده و شاعر است که زبان را دراختیار خود می‌گیرد و بجای تن دادن به روال معمول آن، آفرینشی غیرمعمول و زیبا می‌کند.

همزمان با روز شعر و ادب پارسی، ویژه برنامه «عصرانه با کتاب» میزبان فاطمه کنعانی نویسنده کتاب «هبوط تلخ» است.

مدال گفت‌وگوی دینی به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در کاخ استقلال پایتخت قزاقستان، اهداء شد.

دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در نشست خبری بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی ضمن بیان برنامه‌های شورا برای این روز، از شهریار به عنوان اسطوره شعر معاصر فارسی یاد کرد.

مهلت نام نویسی بیمه تکمیلی ویژه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت تا پایان روز دوشنبه 28 شهریور تمدید شد.

موکب بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کربلا به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی‌های ایرانی در کربلا برپا شده است.

کتاب «آموزش‌عالی در 2040 یک رویکرد جهانی» عنوان کتابی است که «برت واندر ژوان» آن‌را تألیف و انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر کرده است.

خانه کتاب و ادبیات ایران از تمامی فعالان عرصه نشر دعوت کرده است تا برای حضور در غرفه ایران نمایشگاه کتاب سلیمانیه 2022 ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اطلاع داد شهروندان می‌توانند با مراجعه به 14پایگاه مشخص شده از سوی سازمان فرهنگی هنری، نذورات خود را بین عزاداران اربعین حسینی توزیع کنند.