شنبه 5 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات بایدن علیه پوتین گفت: اظهارات بایدن در مورد پوتین برای خود ایالات متحده شرم آور است، اما بعید است که ارزش رئیس جمهور روسیه را خدشه دار کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره پیشکش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفت انتقال یک آروس که از آن به‌عنوان رولزرویس روسی یاد می‌شود، توسط پوتین به کیم احتمالا با مجازات‌های سازمان ملل در مورد پیونگ‌یانگ مغایرت دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اوکراین در پروپاگاندایش ادعا کرد روسیه یک زایشگاه در شهر سلیداو را هدف قرار داده اما واقعیت این بود که اوکراین حدود 1000 تا 15000 سربازش را از دست داد. اکثر منابع خبری غربی خط روایتی اوکراین را طوطی وار تکرار کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک مقام سابق آمریکا در مقاله‌ای که در پایگاه «آسیا تایمز» انتشار یافت، می‌نویسد: «واشنگتن مشتاقانه امید داشت که یک تغییر رژیم را در روسیه رقم بزند. حالا اما تغییر رژیم نه در روسیه بلکه در کی یف محتمل تر به نظر می‌رسد. نبرد خونین اخیر بر سر شهر آودیوکا که هم‌اکنون خاتمه یافته کاتالیزور این تغییر رژیم در کی‌یف است.»

وب‌گاه خبر آنلاین

پوتین از خط تولید بمب افکن Tu-160M بازدید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما با یک «دیوانه...» مانند پوتین و دیگران روبرو هستیم و همیشه باید نگران درگیری هسته‌ای باشیم، هرچند تهدید وجودی برای بشریت اکنون تغییرات اقلیمی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هنوز جزئیات دقیق مرگ آلکسی ناوالنی، منتقد زندانی کرملین مشخص نیست و ممکن است هرگز حقیقت پیدا نشود. اما همانطور که کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: "فارغ از هر داستانی که آنها می گویند، روسیه مسئول است."در واقع، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد مرگ برجسته ترین منتقدان و رقبای خود نه انکار قابل قبول، بلکه انکار...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هدیه پوتین به رهبر شمالی از «خودروی لوکس روسی» تعجب کرد و با طعنه گفت که امیدوارم کیم ضمانت نامه را هم گرفته باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هدیه پوتین به رهبر شمالی از «خودروی لوکس روسی» تعجب کرد و با طعنه گفت که امیدوارم کیم ضمانت نامه را هم گرفته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کی‌یف چهارشنبه شب اعلام کرد که روسیه یکی از یگان‌های سامانه‌های موشکی اس -400 خود را در شبه‌جزیره کریمه مستقر کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه از پایگاه هواپیماسازی کازان بازدید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ئیس‌جمهور روسیه از پایگاه هواپیماسازی کازان بازدید کرد ور در جریان این بازدید چهار بمب‌افکن استراتژیک «توپولف تو 160 ام» نوین شده را بررسی کرد.

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی ورزش‌های حرکتی - دیجیتالی موسوم به فیجیتال با عنوان «بازی‌های آینده» روز چهارشنبه در آیینی با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان این کشور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه روسیه گفت: برای برقراری صلح در اوکراین، این کشور باید به موضع «بی‌طرف و غیرهسته‌ای» بازگشته و «واقعیت‌های ارضی جدید» را بپذیرد.

خبرگزاری دانشجو

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو - علی ودایع؛ حالا رفتار ارتش روسیه در جنگ اوکراین خیلی خونسرد شده‌است. ارتش سرخ در آستانه ورود به سومین سال نبرد؛ در جنگ تن به تن با تجربه شده‌است. زرادخانه های روسیه همه مدرن‌سازی و دوباره تسلیح شده‌اند. اقتصاد جنگی مسکو هم نسبتا موفق بوده‌است. شاید بتوان گفت که حماقت «زلنسکی» در ضدحملات بهاره عامل ناکامی‌های دومینویی اوکراین محسوب می‌شود. در میان انبوه...