شنبه 5 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت انگلیس امروز تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به بهانه مرگ الکسی ناوالنی منتقد سرشناس دولت مسکو وضع کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت نه اوکراین و نه حامیان غربی‌اش به پایان‌بخشیدن به درگیری با روسیه تمایلی ندارند؛ حال آنکه تنها راه برقراری صلح «بی‌طرف‌شدن اوکراین» و پذیرش «واقعیت‌های ارضی جدید» است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیرکل ناتو گفت: هنوز معلوم نیست که اوکراین چه موقع جنگنده‌های اف 16 را که مدت‌ها در انتظارش بوده است، تحویل خواهد گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گزارش‌هایی درباره توسعه احتمالی سلاح هسته‌ای در فضا توسط روسیه پس از آن منتشر شد که رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در 14 فوریه بیانیه‌ای رمزگذاری شده صادر کرد و هشدار داد که یک "تهدید جدی امنیت ملی" وجود دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس کمیته دفاعی پاکستان گفت، اسلام‌آباد در حال بررسی فرصت همکاری با روسیه در امور دفاعی و نظامی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: واشنگتن مدعی شده است که روسیه در حال توسعه یک سلاح هسته ای است که انفجار آن می تواند همه چیز را مختل کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اومروف سه‌شنبه شب در فیسبوک گفت‌وگوی تلفنی با آستین را سازنده توصیف کرد و نوشت: ژنرال سیرسکی تازه ترین گزارش در مورد تحولات خط مقدم ارائه کرد و در این گزارش تامین مهمات نیز مورد توجه قرار گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین در کاخ کرملین به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: «در مورد وضعیت کلی در آودیوکا، این یک موفقیت مطلق است و من به شما تبریک می‌گویم. باید موفقیت‌های بیشتر بر پایه آن ساخته شود.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین سه‌شنبه گفت نیروهای روسی برای پیشروی بیشتر به داخل اوکراین فشار خواهند آورد تا بر موفقیت خود در میدان نبرد، به‌ویژه پس از سقوط شهر «آودیوکا»، جایی که به گفته او نیروهای اوکراینی مجبور به فرار در هرج و مرج شدند، بیفزایند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر دفاع و ژنرال اولکساندر سیرسکی مقام ارشد نظامی اوکراین در مورد تحولات خط مقدم جنگ با روسیه و تامین مهمات برای کی‌یف، با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

او سال‌ها به دنبال دوری از کانون توجه بود. اکنون بیوه الکسی ناوالنی وعده داده که راه همسرش درگذشته اش برای مبارزه علیه پوتین رئیس جمهور روسیه را ادامه دهد. از آنجایی که بسیاری از روس‌ها کماکان در روز دوشنبه از شنیدن خبر مرگ الکسی ناوالنی از مهم‌ترین رهبران اپوزیسیون روسیه متاثر بودند اخباری دریافت کردند که می‌توانست برای شان آرامش بخش باشد. سه روز پس از آن که مقام‌های روسیه اعلام کردند...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اتحادیه اروپا و ایتالیا سفرای روسیه را در ارتباط با درگذشت آلکسی ناوالنی احضار کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نیویورک‌تایمز با بررسی آخرین نامه‌های الکسی ناوالنی به اطرافیانش چند ماه قبل از مرگش می‌نویسد: این نامه‌ها عمق جاه‌طلبی، عزم و کنجکاوی رهبری را نشان می‌دهد که جزو مخالفان سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیسجمهوری روسیه بود و طرفدارانش امیدوارند که یاد وی به‌عنوان نماد وحدت‌بخش مقاومت زنده بماند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان گفت که تمایل دارد برای پایان دادن به مسائل پادمانی، ماه آینده میلادی به ایران سفر کند. گروسی در گفت وگو با خبرگزاری رویترز ادعا کرد که ایران به غنی سازی اورانیوم، فراتر از حد مورد نیاز برای استفاده صلح آمیز ادامه می دهد. وی افزود که می خواهد ماه آینده برای پایان دادن به شکاف...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بایدن برای جلوگیری از یک جنگ فاجعه‌بار دست‌به دامن شی و مودی شد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های ضد روسیه را تا 24 فوریه 2025 تمدید می‌کند