شنبه 5 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه پس از تصرف شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین، این «پیروزی مهم» را به نیروهای مسلح این کشور تبریک گفت.

وب‌گاه عصر ایران

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با حضور در کاخ کرملین، خبر تصرف شهر آودیوکا به عنوان «مقر دفاعی قدرتمند نیروهای مسلح اوکراین» را به اطلاع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و فرمانده نیروهای مسلح روسیه رساند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شش سال قبل و پیش از آنکه کسی چیزی درباره چت جی‌پی‌تی شنیده باشد، ولادیمیر پوتین گفت کشوری که توسعه هوش مصنوعی را رهبری کند، حکمرانی جهان را در دست خواهد گرفت. او در ماه دسامبر این اظهارات را عنوان کرد که روسیه باید توسعه هوش مصنوعی را راهبری کرده و مدیریت آن را برعهده بگیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرانجام آخرین فصل از زندگی مهم‌ترین منتقد پوتین در زندان او به پایان رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور ما بررسی می کند که آیا افراد خاصی مسئول [مرگ ناوالنی] هستند یا خیر. از سایر کشورها نیز می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند.

وب‌گاه عصر ایران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از خط تولید تانک‌های تی 90 ام، ارتقاء تانک‌های تی 72 به تی 72 بی3 و همچنین خودروی پشتیبانی ارتش ترمیناتور بازدید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ناوالنی توانایی منحصربه‌فردی برای پرداختن به نگرانی‌های روس‌ها در سراسر کشور و بسیج آنها جهت حضور در خیابان‌ها داشت. از منظر بسیاری، ناوالنی همانگونه که در مصاحبه با ای بی سی نیوز بیان کرد، با امید به تبدیل روسیه به یک "کشور عادی" معتبرترین گزینه را رودروی پوتین قرار داد. این دیدگاهی بود که کرملین تلاش کرد تا با خاموش کردن پیوسته مخالفت‌ها هرگز به واقعیت تبدیل نشود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«دنیا روز به روز به جای بی‌رحمانه‌تری تبدیل می‌شود و پوتین و پوتینیسم هم در بی‌رحمانه‌تر کردن آن نقش ممتازی به عهده دارند.» فعال اصلاح طلب به مرگ الکسنی ناوالنی چهره اپوزیسیون روس واکنش نشان داد. احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: پذیرش اینکه الکسی ناوالنی چهره مخالف ولادیمیر پوتین در زندان روسیه به مرگ طبیعی از دنیا رفته باشد، مثل این است که بپذیریم پوتین به وعده‌های مکررش مبنی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ارتش اوکراین اعلام کرد: نیروهای خود را از آودیوکا خارج کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تصاویری از رانندگی ولادیمیر پوتین رهبر روسیه با اتوبوس منتشر شده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین را مسئول مرگ الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس روس دانست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تصاویری با عنوان رانندگی ولادیمیر پوتین پشت فرمان اتوبوس در فضای مجازی خبرساز شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فون در لاین و بورل جمعه در بیانیه مشترکی گفتند: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رژیمش که از هیچ چیزی به اندازه نارضایتی مردمشان نمی‌ترسند، ناوالنی را بتدریج به قتل رساندند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و معاونش جوسپ بورل گفتند: ما از هیچ تلاشی برای پاسخگو کردن رهبری سیاسی روسیه دریغ نمی‌کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: هیچ اطلاعی در مورد علت مرگ این فرد وجود ندارد و اظهارات مقامات غربی کاملاً بی اساس است. ما چنین اظهاراتی را کاملا غیرقابل قبول می دانیم.