شنبه 5 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور سابق روسیه به بریتانیا هشدار داد که هر گونه اعزام و استقرار نیروهای بریتانیایی در اوکراین به منزله جنگ با روسیه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بلومبرگ گزارش داد روسیه در تدارک برای جنگی حقوقی به منظور جلوگیری از توقیف شدن دارایی‌های مسدود شده خود در غرب است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک نماینده بانفوذ فنلاندی در پارلمان اروپا از برنامه پارلمان اتحادیه اروپا برای محروم کردن مجارستان از حق رای در اتحادیه اروپا خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یکی از متحدان ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به انگلیس هشدار داد که مستقر کردن نظامیان در اوکراین به منزله اعلام جنگ علیه روسیه است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

براساس اطلاعیه ماه نوامبر شورای امنیت ملی آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا «در اصل» از لایحه‌ای که به آن اجازه می‌دهد این بودجه را مصادره کند، استقبال می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت انگلیس روز پنجشنبه یک برنامه اقدام برای "بزرگترین گسترش انرژی هسته‌ای" در این کشور در 70 سال گذشته منتشر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کاخ کرملین از برگزاری نشستی میان پوتین و اردوغان؛ روسای جمهور روسیه و ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت: مسکو به عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین ادامه می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روسیه نشست محرمانه کشورهای غربی درباره اوکراین را محکوم کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزرای خارجه روسیه و چین در رایزنی امروز بر اهمیت تعامل راهبردی میان روسیه و چین به منظور ایجاد پایه‌های قابل اعتماد برای امنیت اوراسیا تاکید کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: وابستگی اروپایی‌ها به روسیه بیشتر از وابستگی مسکو به آن‌هاست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه گفت: وابستگی اروپایی‌ها به روسیه بیشتر از وابستگی مسکو به آن‌هاست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه هنوز هیچ چیزی درباره روند صلح [با اوکراین] وجود ندارد، گفت: بنابراین مسکو به عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین ادامه می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات بریتانیا، ولادیمیر پوتین گروه ضدجاسوسی ترسناک SMERSH را احیا کرده است. SMERSH که مخفف عبارت «مرگ بر جاسوسان» است، در سال 1941 توسط ژوزف استالین، دیکتاتور سابق شوروی، برای دستگیری جاسوسان و دستگیری مخالفان رژیم کمونیستی تشکیل شد. این سازمان در سال 1946 منحل شد اما اکنون وزارت دفاع روسیه گفته است که این سازمان «دوباره برقرار شده است».

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که حمایت‌های آمریکا و متحدانش از اوکراین متزلزل نخواهد شد و روسیه نباید منتظر قطع این کمک‌ها با گذشت زمان باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی گزارش داد که در ماه گذشته، مشاوران امنیت ملی بسیاری از کشورها، در ریاض، مذاکرات محرمانه‌ای برای جلب حمایت از اوکراین در مذاکرات صلح احتمالی آن با روسیه برگزار کردند که در آن بر حمایت از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تاکید شد.