دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در کنفرانس حزب کمونیست چین در اکتبر 2017، اعلام کرد: «زمان آن فرا رسیده است که در مرکز جهان قرار بگیریم». با این حال، یک اتفاق کمدی در راه تاج‌گذاری چین به‌عنوان یک ابرقدرت رخ داد: همان سیاست‌هایی که شی برای تبدیل کشورش به یک غارتگر جهانی اجرا کرد، دقیقاً همان چیزی است که چین را به تدریج به سمت یک فروپاشی اقتصادی سوق می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی از ناظران بر این باورند که حمله روسیه به اوکراین در کنار گزاره هایی چون انفعال امریکا در خاورمیانه موجب شده تا فعل و انفعال های منطقه و چنیش معادلات خلاف خواست واشنگتن تغییر کند.

خبرگزاری تسنیم

دولت روسیه محدودیت‌های تجاری خود را علیه کشورهای به اصطلاح «غیر دوست» در حالی تا 31 دسامبر 2025 تمدید کرد که اتحادیه اروپا نیز در همین روز اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو را تمدید کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ادامه فعالیت کریدور غلات را دارای نتایج بسیار حیاتی و به نفع بشریت خواند و افزود: قبل از طولانی شدن روند توقف صادرات غلات، باید نظر مساعد روسیه را برای ادامه فعالیت این کریدور جلب کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اردوغان با تاکید لزوم رایزنی برای ادامه فعالیت کریدور انتقال غلات گفت: به زودی با پوتین در این زمینه مذاکره خواهم کرد و اگر سفر برنامه‌ریزی شده وی به ترکیه در ماه آگوست انجام شود، به تفصیل درباره این موضوعات صحبت خواهیم کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین در سخنانی گفت کاملا واضح است که حامیان غربی کی‌یف از نتایج ضدحملات اوکراین ناامید شده اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به شکست ضدحمله اوکراین گفت دنیا شاهد سوختن تسلیحات کشورهای غربی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رایانه‌های کوانتومی که قادر به تفسیر داده‌ها به شکل بسیار سریع‌تر از رایانه‌های قدیمی یا حتی ابررایانه‌ها هستند، نه تنها مقادیر عظیمی از داده‌ها را ارزیابی می‌کنند، بلکه می‌توانند عملکرد هوش مصنوعی را نیز افزایش دهند.

خبرگزاری مهر

دبیر کل سازمان ملل گفت سهم اقتصاد جهانی از هوش مصنوعی تا سال 2030 به 15 تریلیون دلار خواهد رسید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کار بر روی بخش رشت - آستارا حداقل روی کاغذ ادامه دارد، اما ایران به وضوح فاقد منابع مالی و توانایی‌های فنی مورد نیاز اجرای این پروژه است. اکنون عملیاتی شدن این کریدور به سرمایه گذاری روسیه بستگی دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در یک سخنرانی تصریح کرد که واشنگتن از احتمال شورش گروه واگنر «تا حدی» مطلع بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تلاش می‌کند زمان بخرد تا بهترین روش برای مقابله با یوگنی پریگوژین را بررسی کند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عصر ایران

رئیس سازمان سیا معتقد است که پوتین احتمالا در تلاش است تا زمان بخرد چراکه در حال بررسی بهترین روش برای مقابله با رهبر گروه واگنر است.