دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

خبرگزاری تسنیم

نماینده آفریقای جنوبی در گروه بریکس گفت علاوه بر 22 کشوری که رسماً خواستار پیوستن به بریکس هستند، همین تعداد از کشورها هم درخواست غیر رسمی خود را ارائه داده‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس‌جمهور روسیه اقدامات متقابل علیه تحریم‌های غرب را تا پایان سال 2025 تمدید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که اوکراین استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ با روسیه را آغاز کرده است. وی که این موضوع را در پاسخ به سوال خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: «این‌ها مهماتی است که در هفته پیش در میدان نبرد وجود داشته و واکنش‌های استفاده از این مهمات را از اوکراینی‌ها دریافت کرده و آن‌ها به صورت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه توافق غلات میلیاردها دلار به روسیه خسارت زد، گفت: این توافق به ترتیب 1.2 میلیارد دلار و 1.6 میلیارد دلار برای کشاورزان و تولیدکنندگان کود کشاورزی در روسیه خسارت مستقیم داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کاخ سفید شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که اوکراین استفاده از بمب خوشه‌ای را از هفته پیش در جنگ با روسیه آغاز کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روس‌ها ممکن است هنوز از ابراز مخالفت‌شان با رئیس‌جمهور روسیه هراس داشته باشند، اما در پی شورش شکست‌خورده یوگنی پریگوژین، ضعف رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین و شکاف‌های موجود در سیستم او تبدیل به امری غیرقابل انکار شد.

وب‌گاه عصر ایران

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد: امروز (پنجشنبه) این شورا تصمیم گرفت به مدت 6 ماه (تا 31 ژانویه 2024 / 11 بهمن 1402) تحریم هایی را که بخش‌های خاصی از اقتصاد فدراسیون روسیه را هدف قرار می‌دهد، تمدید کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کارشناسان بر این باورند که حمایت از حمله روسیه به اوکراین می‌تواند منافع حیاتی جمهوری اسلامی ایران را با تهدیدات جدی روبرو کند و همچنین احتمال جبهه‌گیری غرب علیه تهران را افزایش دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مسئولیت مدیریت منافع روسیه در برجام به عهده وزارت خارجه است. به نظر می‌رسد لاوروف از سوی تصمیم‌گیرندگان ارشد روسیه موافقت کرده تا به جای تعامل مخفیانه با مقامات ایرانی، رهبران ایران را از طریق اقدامات دیپلماتیک با کشورهای عربی تحت فشار قرار دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

منابع وزارت دفاع ترکیه اعلام کردند که نمایندگان روسیه مرکز هماهنگی مشترک در استانبول را ترک کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نمایندگان روسیه مرکز هماهنگی مشترک مربوط به صادرات غلات ازبنادر دریای سیاه را ترک کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ظهر امروز، پنج شنبه، اعلام کرد که حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست سران گروه بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در ژوهانسبورگ تمام و کمال خواهد بود. وی در یک نشست خبری گفت: «همانطور که روز گذشته نیز اعلام شد، رئیس جمهور پوتین از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، تحلیلگر آمریکایی "جیمز جاتراس" با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها در رویارویی با روسیه، تنها مواد مصرفی هستند، یادآور شد که ایالات متحده و بطور کلی غرب به اوکراین و مردم آن اهمیتی نمی‌دهند و آنچه اکنون در حال رخ دادن است این است که فقط از آنها علیه روسیه استفاده می‌شود. وی در برنامه Redacted News گفت: «اوکراین در این بین هیچ اهمیتی ندارد و و مردم...

وب‌گاه عصر ایران

در تازه‌ترین مصادره شرکت های غربی، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه فرمان مصادره نمایندگی و شرکت‌های تابعه دنون (Danone)، لبنیات‌سازی فرانسوی و نیز شرکت کارلزبرگ (Carlsberg)، آبجوسازی دانمارکی را صادر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقامات پلیس پایتخت آفریقای جنوبی از وقوع انفجار در خیابان بری ژوهانسبورگ بدلیل احتمالی نشت خطوط گاز زیرزمینی خبر داد.