سه‌شنبه 8 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه عصر ایران

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی هشدار داده بود که اجرای حکم بازداشت ولادیمیر پوتین در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) هنگام شرکت رهبر روسیه در نشست بریکس ماه آینده در ژوهانسبورگ به منزله «اعلان جنگ» علیه مسکو است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سوالاتی پیرامون محل اختفای یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر و اینکه آیا او حتی زنده است یا نه، در حال چرخش است.

وب‌گاه عصر ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین افزود: خطوط تماس میان نیروهای طرفین در شرق و جنوب اوکراین آکنده از میادین مین و استحکامات دفاعی ارتش روسیه است بنابراین سرعت پیشروی نیروهای ما برخلاف انتظارات‌مان به کُندی صورت می‌پذیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اسناد قضایی که روز سه‌شنبه از سوی دادگاهی در آفریقای جنوبی منتشر شد حاوی سوگندنامه سیریل رامافوسا رئیس جمهور این کشور است که وی در این سوگندنامه بیان کرده است: دستگیری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام جنگ علیه مسکو است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است همتای روس او به دلیل جلوگیری از توافق صادرات غلات از بنادر دریای سیاه مرتکب اشتباه شده است. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با امتناع از تمدید قرارداد صادرات غلات از اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی شد. رئیس جمهور فرانسه، بدون آنکه به بدعهدی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا در بیانیه خود ادعا کرد که بلاروس تحت دولت لوکاشنکو مسئولیت جنایات ارتکابی علیه اوکراین، به ویژه اخراج کودکان اوکراینی را بر عهده دارد.

وب‌گاه ورزش سه

لندن از میزبانی مسابقات انتخابی المپیک 2024 حذف شد.

وب‌گاه عصر ایران

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت در نشست ماه آتی بریکس در ژوهانسبورگ است اما دیوان کیفری بین‌المللی حکم بازداشت وی را صادر کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اتحادیه اروپا امروز سه شنبه از دادگاه کیفری بین المللی (ICC) درخواست کرد تا برای «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهور بلاروس حکم بازداشت صادر کند.

خبرگزاری تسنیم

لندن از میزبانی مسابقات انتخابی المپیک 2024 حذف شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت غرب خود را در اقدامات تروریستی اوکراین شریک نمی‌داند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که آمریکا در تلاش است تا خود در حملات تروریستی کی یف دخیل نشان ندهد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این پیام تاکید کرد: کاخ سفید علناً حملات تروریستی صورت گرفته...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که سرویس اطلاعاتی این کشور هیچ مشارکت و نقشی در حمله اخیر اوکراین به پل شبه جزیره کریمه نداشته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، اوکراین یک روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه، شبانه با 28 پهپاد به شبه‌جزیره کریمه حمله کرده و این حملات کاملا خنثی شده‌است. بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، سامانه پدافند هوایی 17 فروند پهپاد را سرنگون کرده و 11 پهپاد دیگر نیز با استفاده از جنگ‌افزار‌های الکترونیکی از مسیر منحرف شده و سقوط...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بر مبنای فرمانی از سوی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، سهام خارجی شرکت‌های دانون و کالسبرگ تحت مدیریت موقت آژانس املاک فدرال روسیه قرار گرفت. این اقدام فشاری مضاعف بر روی شرکت‌های غربی است که در این کشور تجارت میکنند، گذاشته و باعث تسریع روند خروج آنها شده است.