پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

پربازدیدترین اخبار سیاسی 2و3 مرداد ایسنا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
پربازدیدترین اخبار سیاسی 2و3 مرداد ایسنا

گفت‌وگوی دلگرم‌کننده پوتین و ترامپ با محوریت ایران / اخبار مرتبط با مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران / محتوای پیام روحانی به پوتین / ادعای جدید پمپئو درباره ایران / تلاش برای خارج کردن اطلاعات به شهادت رساندن سردار سلیمانی از حالت محرمانه / برگزاری آیین‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل‌ها و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید...

گفت‌وگوی دلگرم‌کننده پوتین و ترامپ با محوریت ایران

به گزارش ایسنا، توضیحات نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و روسیه در صدر اخبار پرمخاطب بود.

میخائیل اولیانوف در پیامی توییتری این گفت و گو را که بر برنامه هسته‌ای ایران نیز معطوف بود، دلگرم کننده تلقی کرد و در ادامه نوشت: هر دو طرف بر ضرورت تلاش جمعی برای حفظ ثبات در منطقه و همچنین مقرارت جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

اقدامات لازم در ارتباط با حادثه برای هواپیمای ماهان به عمل می‌آید

تاکید سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بر انجام اقدامات لازم در ارتباط با حادثه برای هواپیمای ماهان هم از خبرهای پربازدید بود.

سید عباس موسوی که عازم بیروت بود اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

آمریکایی ها ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران را تایید کردند

همچنین مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که یک جنگنده اف15 این کشور دست به چنین کار غیر قانونی و خطرناکی زده است.

ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ماهان تعقیب حقوقی به دنبال دارد

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور در یادداشتی در همین رابطه نوشت: توضیحاتی که تاکنون در رابطه با ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ماهان ارائه شده غیرموجه و فاقد وجه اقناعی است.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته توسط این جنگنده ها موجب مسئولیت بین المللی دولت متبوع آن ها بوده و قابلیت تعقیب حقوقی را از جمله در شورای ایکایو و دادگاه دادگستری بین المللی به دنبال خواهد داشت.

دیگر خبرهای مرتبط با این حادثه را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی نشان دهنده منطق ارازل و اوباش است

واکنش جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی

واکنش مشاور روحانی به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی

خودداری ارتش های آمریکا و رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درخصوص مزاحمت برای هواپیمای ایرانی

اقدام تروریستی رژیم امریکا مستلزم اقدام متقابل است

نیروهای مسلح با چشمانی بیدار در برابر هرگونه گستاخی و زورگویی آماده اند

***

محتوای پیام روحانی به پوتین چه بود؟

تحلیل یک کارشناس مسائل روسیه درباره محتوای پیام روحانی به پوتین نیز پربازدید ترین خبر روز پنج شنبه بود.

شعیب بهمن گفت: چیزی از مفاد این پیام منتشر نشده است ولی من شخصا احتمال می‌دهم که این پیام ناظر بر نگارش و تدوین سندی بین دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه تدوین سند راهبردی درازمدت بین ایران و روسیه که به عنوان یک نقشه راه در جریان تعاملات دو کشور عمل کند، ضروری است، افزود: به نظر می‌رسد که در آینده خبرهای بیشتری در این ارتباط منتشر شود و از سوی دو کشور گام‌های جدی تری برای تدوین این سند برداشته شود.

ادعای جدید پمپئو درباره ایران

ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر دخالت احتمالی برخی کشورها از جمله ایران در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با روزنامه واشنگتن تایمز با ادعای مداخله احتمالی کشورهایی همچون ایران، چین و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، گفت که انتخابات آتی خالی از هرگونه دخالت این کشورها خواهد بود.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاهایی درباره خرابکاری و حملات سایبری علیه ایران

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری علیه کشورمان توسط برخی دولت ها و رژیم ها ازدیگر خبرهای پر مخاطب بود.

سیدعباس موسوی در پاسخ به این سئوال که ب آیا شما تایید می کنید که حملات سایبری به کشور انجام شده است؟ اظهار کرد: هزاران حمله سایبری به صورت روزانه به زیرساخت های کشور می شود که چیز جدیدی نیست، اکثر این حملات بدون هیچ تاثیری توسط سامانه های پدافند و "تیم های واکنش به حوادث کامپیوتری" ما دفع می شوند.

تلاش برای خارج کردن اطلاعات به شهادت رساندن سردار سلیمانی از حالت محرمانه

یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا در تلاش است با ارائه درخواست به یک نهاد در دولت فدرال اطلاعات مربوط به حمله پهپادی به سردار سلیمانی را از حالت محرمانه خارج کند.

کریس مورفی نماینده ارشد دموکرات در هیات خاورمیانه مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بر مجبور کردن دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ارائه اطلاعات مربوط به حمله پهپادی به سردار قاسم سلیمانی پافشاری می کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

آیین‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهند شد

خبر پربازدید بعدی، توضیحات رییس جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آیین‌های سوگواری سیدالشهدا (ع) در شرایط شیوع ویروس کرونا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اهمیت ویژه مراسم سوگواری حضرت امام حسین (ع) و بهره‌های فراوان معنوی آن برای جامعه که نمی‌توان از آن چشم پوشید، اظهار داشت: می‌بایست با توجه به تجربه موثر و قابل تقدیر همکاری و همراهی مردم متدین، روحانیت معزز و نهادهای مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، دستورالعمل‌های مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایام محرم و صفر طراحی شود. قطعا اطلاع‌رسانی و اقناع مردم بر اساس پیوست رسانه‌ای که کمیته اطلاع‌رسانی در این زمینه تهیه می‌کند، موثر خواهد بود.

باید از کشت فراسرزمینی استفاده کرد / در ایام کرونا کشورهایی محصولاتشان را از ترس نمی فروشند

رییسجمهور گفت همچنین در مراسم افتتاح طرح‌های کشاورزی با تاکید بر اینکه باید از کشت دیم برای گیاهان دارویی یا انواع درخت ها استفاده بیشتری کنیم، گفت: تاکید می‌کنم تا پایان دولت باید الگوی کشت مدنظر باشد. باید شیوه کشت و آبیاری را عوض کنیم و حتی از کشت فراسرزمینی استفاده کرده و در کشورهای همسایه و حتی سایر قاره‌ها، زمین اجاره کرده و محصول تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بیماری کرونا بسیاری از کشورها محصولات کشاورزی را از ترس انبار کرده و نمی فروشند، افزود: خوشبختانه در محصولات استراتژیک مثل گندم خودکفا هستیم و امیدوارم در تولید سایر محصولات هم تلاش بیشتری کنیم.

خبرهای دیگر در رابطه با تاثیرات شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

شیوع ویروس کرونا به مثابه کارزاری در عرصه سلامت مردم است

کرونا می تواند اثر مخربی بر انتخابات بگذارد

حضور در انتخابات در شرایط شیوع کرونا انگیزه خیلی قوی می‌خواهد

انتهای پیام