پنج‌شنبه 19 مهر 1403

چین اتهام آمریکا در خصوص تحریم های کره شمالی را رد کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چین اتهام آمریکا در خصوص تحریم های کره شمالی را رد کرد

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه پکن به دنبال تضعیف اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی است را نپذیرفت و آن را رد کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت خارجه چین، خانم هوا چون اینگ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: چین به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت همیشه قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرا و به تعهدات خود عمل کرده است.

«الکس وونگ» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کره شمالی روز گذشته گفته بود چین تمایلی برای اجرای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با اشاره به شیوع کرونا در جهان و کره شمالی افزود: در این شرایط همه طرف ها باید به دنبال راه‌حل سیاسی برای مساله کره شمالی باشند.

تلاش برای دستیابی به حل و فصل مساله فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه با اشاره به برگزاری بزرگداشت «همبستگی با مردم فلسطین» توسط سازمان ملل اظهار کرد: چین تمایل دارد همچنان همراه با جامعه جهانی، برای حل و فصل جامع، عادلانه و پایدار هر چه زودتر مساله فلسطین تلاش کند.

او اظهار داشت: تحقق همسایگی خوب و همزیستی مسالمت آمیز فلسطین و اسراییل، نه تنها آرزوی تمام نسل‌های مردم فلسطین و اسراییل است، بلکه آرزوی قلبی مردم کشورهای مختلف و جامعه جهانی نیز هست.

هوا گفت: چین اهمیت زیادی به مساله فلسطین می دهد و همواره با پایبندی به عدالت و اخلاق بین المللی، از اقدامات عادلانه احیای حق قانونی ملی مردم فلسطین حمایت می کند و نیز پشتیبان تلاش‌هایی است که برای پیشبرد حل و فصل صلح‌آمیز مساله فلسطین صورت می گیرد.

وی گفت: به عنوان یک کشور بزرگ مسئول و عضو دایمی شورای امنیت، چین تمایل دارد همراه با جامعه جهانی، برای تحقق هر چه زودتر صلح، ثبات و توسعه منطقه خاورمیانه سهم مثبت خود را ارایه دهد.

ادامه همکاری با جهان در مساله کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین درباره وضعیت شیوع کرونا در آمریکا گفت که کشورش مایل است در مهار کرونا و پیشگیری از بیماری به همکاری های خود با کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا ادامه داده و در حد امکان کمک رسانی کند.

هوا گفت: شیوع کرونا این درس را به جهانیان داد که بشریت جامعه ای با سرنوشت مشترک است و در مقابل بحران های خطرناک، هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی سلامت خود را حفظ کند و همبستگی و همکاری تنها گزینه برای بر طرف کردن مشکلات موجود است.

*س_برچسب‌ها_س*