پنج‌شنبه 19 مهر 1403

58 هزار نفر در پست‌های بازرسی زنجان تب‌سنجی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
58 هزار نفر در پست‌های بازرسی زنجان تب‌سنجی شدند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تا روز گذشته نزدیک به 58 هزار نفر در پست های بازرسی غربالگری مورد تب سنجی قرار گرفتند که از این تعداد 336 نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی و با هماهنگی‌های لازم نسبت به انتقال آنان به مراکز درمانی اقدام شد که آمارهای کشوری نیز نشان دهنده عملکرد مناسب استان در این خصوص است.

شهرام میرزایی شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی این جمعیت در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا افزود: هم اکنون با استقرار 21 پست بازرسی غربالگری و تب سنجی کرونا در سطح استان با مشارکت امدادگران و داوطلبان از ساعات آغازین روز تا پاسی از شب به عموم مردم خدمات رسانی می شود.

وی اضافه کرد: با آغاز شیوع این بیماری در کشور چین /13 بهمن / در جمعیت هلال احمر کمیته ای شامل معاونان و کارشناسان ذی ربط با اهدف فراهم کردن مسائل آموزشی تشکیل و اقدامات مربوطه انجام گرفت.

میرزایی افزود: بر این اساس قبل از بروز بیماری کرونا در کشور طی 2 نوبت آموزش های لازم به کارکنان و امددگران طی بهمن امسال ارائه شد و در این میان اعضای داوطلبان جمعیت هلال از سرمایه های ارزشمند این جمعیت محسوب می شوند که در بخش های امدادگری از حضور آنها استفاده می شود.

این مسؤول ادامه داد: سال های گذشته از 25 اسفند تا پایان تعطیلات فروردین طرح نوروزی اجرا و خدمات لازم به مسافران ارائه می شد که امسال با توجه به شرایط موجود و تاکید مسؤولان ذی ربط مبنی بر خودداری از سفرهای غیر ضرروی و تردد در معابر شهری و لزوم ماندن در خانه، این جمعیت نیز بر حسب هماهنگی های ستاد ملی و استانی مصوباتی را در سطح استان اجرا کرد.

میرزایی افزود: طی روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا بحث آموزش و اطلاع رسانی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت در سطح استان انجام گرفت که در واقع این جمعیت جزء استان های اولین در سطح کشور بود که بسیار موثر عمل کرد و حتی ستاد جمعیت هلال احمر کشور نیز این مهم را الگو قرار داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در بحث ضد عفونی نیز تعدادی از داوطلبان و کانون طلاب جمعیت هلال احمر با اعلام آمادگی با همکاری های بسیار خوبی از طریق سایر شعبه ها فعالیت هایی را در این خصوص انجام دادند که یکی از مشکلات بوجود آمده در اوایل کمبود اقلام پیشگیرانه بهداشتی بود.

وی اظهار داشت: طی نشست هایی با اداره کل فنی وحرفه ای استان با هدف بهره گیری از ظرفیت های موجود، مشارکت خیرین و داوطلبان جمعیت از 20 اسفند سال گذشته مقدمات تولید ماسک انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه تا کنون با مشارکت اداره کل فنی و حرفه ای نیروهای اوطلب هلال احمر زنجان به صورت شبانه روزی در شهرک صنعتی زنجان روزانه 30 هزار عدد ماسک تولید می کنند که این اقلام علاوه بر تامین نیاز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به دیگر استان ها نیز ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: این جمعیت آموزش های لازم بیماری را نیز در پایگاه های جمعیت هلال احمر سطح استان ارائه کرده، چنانچه مسافرانی به پایگاهها مراجعه می کنند و دارای علائم مشکوک هستند با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به انتقال آنها به مراکز درمانی اقدام می شود.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر جمعه با اعلام آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در ایران گفت: تاکنون 32 هزار و 332 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 144 بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به 2 هزار و 378 نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تاکنون 11 هزار و 133 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند اما 2893 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

در استان زنجان نیز شمار مبتلایان به بیماری کرونا به 494 نفر و شمار افراد جان باخته بر اثر این بیماری به 41 نفر رسیده است همچنین تاکنون 321 نفر از مبتلایان قطعی به این بیماری بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*