جمعه 4 خرداد 1403

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ارتباطات و فناوری اطلاعات

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نوروز آیینی باستانی است که برآمده از تمدن باشکوه ایرانی است که هنوز هم میان مردم با شور و شوق برگزار می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

لشکر نور و ظلمت در برابر هم صف‌آرایی کردند. جمشید بر تختش نشسته بود و اهریمن در پی شکستن جلالش علیه او برپاخاست. سرزمین ایران را خشکسالی فرا گرفته و برکت از زمین‌ها رفته بود. جنگ درگرفت، جنگی میان آسمان و زمین. سال‌های دراز ظلمت و سیاهی مطلق جهان را فرا گرفته بود، اما سرانجام نور بر ظلمت پیروز شد؛ نوروز شد. جشنی که هزاران سال است پایدار مانده و شوقش ملت‌های دیگر با فرهنگ‌های دیگر را...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

8 مهر 1388 بود که جشن باستانی نوروز در فهرست سازمان ملل متحد (یونسکو) به ثبت جهانی رسید؛ در متن تصویب‌شده در مجمع عمومی سازمان ملل نوروز جشنی با ریشه ایرانی معرفی شده که قدمتی بیش از سه هزار سال دارد و امروزه بیش از 300 میلیون نفر آن را در دنیا جشن می‌گیرند. نوروز آیینی دیرین است که همه ویژگی‌های پیوستن به یک آیین جهانی را داشت؛ این آیین صنایع‌دستی دارد، آواز دارد، رقص دارد و حتی مناسک...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از زمان شروع جنگ اسرائیل و غزه، پس از حمله حماس در 7 اکتبر، ترس اصلی این بود که این درگیری ممکن است بسیار گسترده تر و مرگبارتر شود. به گزارش بی بی سی، یک روز پس از حمله حماس، قدرتمندترین گروه مسلح حزب الله لبنان در همبستگی با حماس، راکت ها و گلوله های هدایت شونده را به سمت اسرائیل شلیک کرد که با واکنش تلافی جویانه پهپادها و توپخانه های اسرائیلی مواجه شد. آیا اسرائیل آسیب دیده و آسیب...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که اگر رییس جمهور این کشور بودم, بدون شک ایران را وارد توافق ابراهیمی (سازش کشورهای عرب با رژیم اسرائیل) می کردم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از وقوع آتش‌سوزی در چند انبار مجموعه بنکداران خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

مدودف یکشنبه شب در پیامی در تلگرام نوشت: پیروزی خیره‌کننده ولادیمیر پوتین در انتخابات را تبریک می‌گویم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از جزئیات حادثه برخورد خودروی پراید با یک دستگاه تریلی خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی دولت گفت: افزایش تولید روزانه 400 هزار بشکه نفت و اشتغال‌زایی برای 60 هزار نفر از مزیت‌های انعقاد قرارداد توسعه 6 میدان نفتی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تیم استقلال موفق شد یک بر صفر هوادار را شکست دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

براساس اعلام فرابورس ایران، سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملی واگذار خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه تجهیزات زرهی اوکراینی را در منطقه «نیکولایف» هدف قرار دادند؛ کارخانه‌ای که در آن تجهیزات نظامی خارجی (از جمله تانک‌های آلمانی لئوپارد) تعمیر می‌شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی دولت اعلام کرد که اشتغال‌زایی برای 60 هزار نفر از مزیت‌های انعقاد قرارداد توسعه 6 میدان نفتی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز گذشته 1885 تومان معامله شد؛ نرخی که حکایت از ثبات ارزش لیر در مقایسه با روز پیش دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: طبق اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، تاکنون میزان مشارکت رای‌دهندگان به بیش از 73 درصد افراد واجد شرایط رای‌دادن رسیده است.