چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

با تفاهم صورت گرفته در جلسه خودروسازان خصوصی و شورای رقابت و براساس ویرایش نهایی دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، خودروسازان بخش خصوصی تا زمان انجام محاسبات جدید به مدت یک سال می‌توانند با قیمت بهمن ماه 1401 نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.

اولین تصاویر رسمی از کادیلا (P90) یا همان ال90 ایرانی توسط پارس‌خودرو منتشر شد.

بازار اجاره مسکن چند وقتی است وارد فاز نابسامانی شده و مستأجران را تحت فشار مضاعفی قرار داده است. در این شرایط لازم است، لااقل مالکان بیش از پیش هوای مستاجران را داشته باشند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه بیش از 71 هزار واحد رشد کرد.

«تجربیات تاریخی نشان داده است که اتکای اقتصاد ایران به فروش نفت، به نوعی تکیه بر باد است... اگر پا را از یک رویدادِ 3 روزه فراتر بگذاریم رویدادهایی نظیر ایران اکسپو از اهمیتی راهبردی جهت تقویت بنیان های اقتصاد ایران آن هم در شرایطی که تاکیدات گسترده ای بر تقویت بخش غیرنفتی اقتصاد کشورمان می شود، برخوردار هستند.»

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به تبدیل صندوق توسعه ملی به خزانه دوم دولت ها گفت از 150 میلیارد دلار منابع صندوق، تا کنون 100 میلیارد دلار آن را دولت ها بر خلاف قانون برداشته اند.

رشد 20درصدی و افزایش 9هزارمگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته، نشان از افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی در نیمه بهار دارد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: تنها تفاوت مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو با مرحله نخست، اضافه‌شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و انتخاب پنج اولویت از همان ابتدای ثبت‌نام است.

رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به جداسازی بودجه نفتی از بودجه عمومی کشور گفت: این اتفاق، تقریبا تبدیل به آرزو شده است اما به هر حال باید به آن برسیم که تمام عواید حاصل از فروش نفت و فراورده ها به صندوق توسعه ملی واریز شود.

سخنگوی دولت گفت: امروز در همه جای کشور، پروانه کسب بدون کاغذبازی و غیرحضوری 3 تا 7 روزه صادر می‌شود.

یک مؤسسه تحقیقاتی آمریکایی اعلام کرد حدود 1900 کیلومتر خط لوله نفتی در ایران در دست ساخت است و ایران با وجود تحریم‌ها در رتبه نخست جهان از این نظر قرار دارد.

مدیرعامل شرکت معاینه فنی خودروهای شهر تهران در خصوص احداث دومین تعمیرگاه بانوان، میزان مراجعات، راه اندازی خطوط سیار، معافیت خودروها و.... توضیحاتی ارائه کرد.

پس از روشن شدن تحقیقات در خصوص واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان، برای جلوگیری از استیضاح وزیر صمت، حال سؤال این است که تکلیف آقای نماینده‌ای که با اظهارات خلاف واقع خود، این همه علیه دولت و مجلس و نظام سیاه‌نمایی کرده و اعصاب مردم را به هم ریخته، چیست؟!

نشست نقد و بررسی "کتاب اصلاحات ساختاری بودجه، از چارچوب نظری و سیاستی تا روایت تاریخی" با حضور نویسندگان این اثر پژوهشی و تاریخی برگزار می شود.

دقایقی پیش هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دو مصوبه مهم برای حمایت از بازار سرمایه را تصویب کرد.