چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان به‌منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف در سال مهار تورم و رشد تولید خبر داد.

در سطح استان تهران 33 هزار بنگاه معاملات املاک وجود دارد و 7000 دفتر املاک نیز بدون مجوز، فعالیت می‌کنند. فقط در شهر جدید پردیس 2600 بنگاه مشاور املاک به فعالیت می‌پردازند که تعداد زیادی از آنها غیرمجاز هستند.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت در سال جاری برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان و آرد خبازی ندارد و در عین حال مقرر است اقتصاد واحدهای نانوایی با اتکا به ابزارهای غیرقیمتی تقویت شود.

سخنگوی شورای رقابت بر این نکته تاکید کرد که قیمت مصوب خودروهای مونتاژی تغییر نخواهد کرد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه تنها تفاوت مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو با مرحله نخست، اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و انتخاب پنج اولویت از همان ابتدای ثبت‌نام است تاکید کرد که برای مادران و دارندگان خودروهای فرسوده هم همچون متقاضیان عادی تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت پیش‌شرط اصلی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای قانون مالیات بر سرمایه شامل افرادی که سفته بازی، سوداگری و دلالی کاذب دارند می شود گفت: برخی از افراد با جوسازی رسانه ای تلاش می کنند، مانع از ایجاد اقتصادی شفاف در کشور شوند.

وزیر نفت با یادآوری اینکه ایران هم‌اکنون دو قرارداد انتقال گاز با نیروگاه‌های بغداد و بصره عراق دارد، گفت: بر اساس توافق دو طرف این دو قرارداد طی پنچ سال آینده تمدید خواهد شد.

یک کارشناس هیدروپلیتیک با بیان اینکه افغانستان تمرکز سدسازی‌هایش را بر حوضه‌های آبریز مشترک با ایران گذاشته گفت: افغانستان به معاهده آب هیرمند احترام نمی‌گذارد و می‌گوید اگر آب می‌خواهید منتظر باشید باران بیاید!

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ایران و عربستان در مسیر تعاملات و مناسبات اقتصادی به جمع بندی های خوبی خواهند رسید.

همزمان با راه‌اندازی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور امکان دریافت کد رهگیری قرارداد اجاره بدون مراجعه موجر یا مستاجر به بنگاه معاملات املاک، به صورت رایگان فراهم شده است.

همه گزینه‌های شدنی واردات خودروی زیر 5 سال کارکرد که قیمت مناسبی دارند

امروزه مدیریت و بهره‌وری از انرژی یکی از شاخص‌های نوین و کارآمد در اقتصاد و مدیریت در جهان به شمار می‌رود. در واقع استفاده بهینه از منابع آب و انرژی، هنری است که نسبت به قوانین و معادلات اثبات شده در اقتصاد برتری یافته، به گونه‌ای که در کشورهای توسعه یافته ارتقای بهره‌وری در حوزه آب و انرژی به اولویتی ملی تبدیل شده است.

پروژه توسعه شبکه فیبر نوری که اکنون از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود و به گفته مسئولانش سرعتی نزدیک به 900 مگابیت بر ثانیه دارد، قرار است تا پایان سال جاری بین هشت تا 10 میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهد.

هرچند ظاهرا اکثر نهادهای مرتبط با عرضه خودرو در بورس کالا موافق هستند اما از آخرین عرضه حدود سه ماه گذشته است و همچنان شاهد توقف این روند هستیم.

در پی موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تسهیل در واردات خودروهای نو و کارکرده، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با تاثیر آن بر بازار معتقد است که قطعا واردات خودرو، از التهاب بازار خواهد کاست؛ ضمن اینکه واردات خودروهای کارکرده به‌سبب قیمت اقتصادی‌تر پاسخگوی نیاز بیشتری خواهد بود.

جدیدترین گزارش اوپک نشان داد، ایران در فروردین‌ماه روزانه 2 میلیون و 630 هزار بشکه نفت تولید کرده و میزان تولید نفتش نسبت به اسفند پارسال 48 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.