شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون در شرایط هم‌ترازی تولید و مصرف بنزین قرار داریم و تا امروز واردات بنزین نداشته‌ایم و ذخایر استراتژیک بنزین کشور نیز با تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: برآورد می شود با همکاری خوب مردم و مشارکت همگانی آنها به اندازه مصرف برق یک کلان شهر با جمعیت 3 تا 4 میلیون نفر نظیر تبریز یا مشهد در بخش خانگی کاهش مصرف محقق شود.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: دولت سیزدهم تلاش زیادی انجام داد تا نرخ تورم در کشور از 60 به 48 درصد کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: بیش از 10 هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و ریلی به ارزش 300 هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری اولین کشتی پهن پیکر حامل بیش از 100 هزار تن کالای اساسی گندم برای اولین‌با‌ر در سال جاری در بندر چابهار خبر داد.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و اتحادیه‌های صنفی مرتبط با فروش سکه تاکید کرده که نصب پوستر یکپارچه "ضوابط جدید خرید و فروش سکه طلا" در واحدهای صنفی مرتبط الزامی است و موارد مهم این ضوابط را نیز برشمرده است.

گرچه میزان پرشدگی سدهای کشور با وجود بارش‌های اخیر تا 16 اردیبهشت‌ماه به 65 درصد رسید، اما همچنان 19 سد مهم تأمین مصارف شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 1401) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 تا 75 درصد کاهش را ثبت کرده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تورم ماهیانه مسکن در فروردین ماه امسال 2.2درصد اعلام شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی را درمورد بستن یا نبستن بازار سرمایه ارائه کرد.

بانک تجارت سال 1402 را با پرداخت 800 فقره تسهیلات ازدواج و 434 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان در فروردین ماه آغاز کرد.

عضو شورای عالی بورس اغظهار داشت: طی تماس تلفنی با رییس سازمان بورس در خصوص منفی شدن بیش از 5 درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده 32 قانون بازار و اوراق بهادار مذاکره کردم

با تصویب قیمت خودروهای سواری مونتاژی از سوی شورای رقابت و مشخص شدن گران‌فروشی این خودروسازان که بین 100 تا 800 میلیون تومان برای خودروهای مورد بررسی بوده است، باید دید آیا مبالغ اضافه دریافت شده از مشتریان به جیب آنان بازمی‌گردد؟

هزینه وام مسکن در حالی برای مجردها تا سقف 59 میلیون تومان و برای متاهل‌ها نیز تا 105 میلیون تومان بالا رفته است که با این وام تنها می‌توان حدود 3 و نیم تا 6 متر در تهران خانه خرید.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است و برای این راهبرد نیز دلایل اقتصادی و سیاسی متقنی داریم.

گزارش برخی شهروند خبرنگاران ما حاکی از گرانفروشی نان به بهانه پُر کنجد بودن آن است.

نماینده نجف آباد: در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌به نام خودشان خودرو گرفته اند.