یک‌شنبه 15 مهر 1403

امام‌جمعه زنجان: امامت، موتور محرکه شیعه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام‌جمعه زنجان: امامت، موتور محرکه شیعه است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: موتور محرکه شیعه، امامت است و باید به جایگاه امامت دقت و توجه بیشتری کرد.

حجت الاسلام علی خاتمی، روز سه شنبه در آیین تجلیل از روحانیون رزمنده هشت سال دفاع مقدس و فعالان جهادی مبارزه با ویروس کرونا با بیان اینکه نقطه مرکزی و اندیشه شیعه، حول محور امامت است، افزود: رمز ماندگاری شیعه در مقابل توطئه های گوناگون دشمنان از بدو اسلام تاکنون که برای ریشه کن کردن تفکر و اندیشه شیعه انجام داده امامت است.

وی به رشادت های رزمندگان اسلام از جمله روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیت در دوران قبل و بعد از انقلاب در عرصه های مختلف پیشتاز و پیشگام بودند و در آگاهی بخشی و به صحنه آوردن اقشار مختلف مردم ازجمله انقلاب اسلامی، نقش بی بدیل داشتند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه خداوند سبحان در هشت سال دفاع مقدس، نصرت خود را شامل حال رزمندگان اسلام کرد افزود: رزمندگان شجاع و غیور اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در مقابل دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایستادند و رژیم صدام و مستکبرین جهان را خوار و ذلیل کردند.

وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی و نابرابر، دشمنان با تمام توان به میدان آمده بودند اما رزمندگان اسلام با مقاومت و ایستادگی های خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در دست آنان باقی بماند این درحالی است که قبل از پیروزی انقلاب در تمامی جنگ ها، همواره بخشی از خاک کشورمان جدا شده بود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تا به امروز با قدرت هرچه تمام و پنجه در پنجه بزرگترین و جانی‌ترین استعمار جهان ایستاده است افزود: خصلت امپریالیسم، گرگ صفتی است بنابراین چیزی جز درندگی از آن انتظار نبوده و نیست.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز به جایگاه بالای روحانیت در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره در صحنه های دفاعی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هشت سال دفاع مقدس، در صف مقدم بوده و تا آخر هم خواهند بود.

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه استان زنجان تا به امروز سه هزار و 536 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است، افزود: امروز جمهوری اسلامی در اوج عزت و قدرت قرار دارد و در حقیقت کمر تمامی ابرقدرت‌های مستکبر را شکسته و هرگز در مقابل دشمنان کوتاه نیامده است.

مسوؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران به تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به کفار، مستکبرین، منافقین و گروه‌های معاند و ضد انقلاب، لبیک نگفته اند که امروز نیز این موضوع به عینه در نظام جمهوری اسلامی عیان است.

حجت الاسلام حسن بیگدلی، افزود: کفار، مشرکین و مستکبرین جهان با تمام توان پای به میدان گذاشته اند تا با انوع توطئه ها و دسیسه ها، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما به برکت رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و حضور و پشتیبانی ملت ایران در تمامی صحنه ها، این فخر و پیروزی تا به امروز استمرار یافته و منبعد نیز تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، ملت ایران به صحنه آمدند و پیروزی حاصل شد، اظهار داشت: روحانیت همواره در صحنه های مختلف حضور داشته و دارند و در دوران دفاع مقدس نیز با حضور در جبهه های حق علیه باطل، رشادت های بسیار کردند و شماری از آنان نیز به فیض شهادت نایل آمده و یا جانباز شدند که 45 غواص شهید نیز در میان آنان وجود دارد.

حجت الاسلام بیگدلی، افزود: روحانیون، صرف مبلغ نبودند بلکه اسلحه به دست در کنار سایر رزمندگان اسلام در صحنه های نبرد حاضر شدند و در دفاع از کشور و برای کسب پیروزی از جان و مال خود گذشتند که این قابل تقدیر و تجلیل است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، دوستان و دشمنان خود را شناختیم و ابهت ابرقدرت های غرب و شرق را شکستیم و در واقع این جنگ نابرابر و تحمیلی به ما قدرت خودباوری، ایستادگی و مقاومت بخشید و خوداتکایی را آموخت تا روز و شب خواب بر دشمنان حرام شود.

*س_برچسب‌ها_س*