شنبه 7 مهر 1403

امام جمعه یزد: لازمه جهش تولید تامین نیاز کارخانه‌ها در داخل است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه یزد: لازمه جهش تولید تامین نیاز کارخانه‌ها در داخل است

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تحقق شعار سال در صورتی امکان‌پذیر است که در کنار افزایش تولید فعلی برای ساخت مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه‌ها در داخل تامین شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه در در دیدار رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به اینکه تحقق نامگذاری سال فقط با افزایش تولید کارخانجات محقق نمی‌شود افزود: باید برای تولید وسایل مورد نیاز واحدهای صنعتی بیشتر اقدام شود.

وی ادامه داد: توجه به تولید و خودکفایی در عرصه‌های مختلف به خصوص قطعه‌سازی و تامین ماشین‌آلات در داخل دیر شروع شده است، باید با جدیت کارها را شروع کرد تا در زمان مناسب به خودکفایی دست پیدا کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به صورت بسیار جدی به تولید و اقتصاد مقاومتی تاکید کردند یادآور شد: امروز همه متوجه شدند که راهکار برون رفت کشور به غیر از اقتصاد مقاومتی که همیشه مورد تاکید معظم‌له است، چیز دیگری نیست.

ناصری یزدی ادامه داد: حتی در پرداخت تسهیلات باید شرطی مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه و شرکت‌های دانش بنیان داخلی برقرار شود تا حداقل بخشی از نیاز کارخانه ها با تکیه بر ظرفیت این نیروها و شرکت‌ها از داخل تامین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه باید باور کرد که هیچ کشوری قرار نیست مشکلات ایران را حل کند و اگر به نخبگان داخلی به ویژه فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان تکیه کنیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، تمامی مشکلات رفع می‌شود.

ناصری یزدی با بیان اینکه یکی از مهمترین عرصه‌ها که می‌توان مشکل کشور را به راحتی رفع کرد تولید پوشاک است گفت: بخش عمده ای از بازار پوشاک کشور در اختیار چین و ترکیه است و تولید کنندگان داخلی از واردات و قاچاق ضربه سنگینی متحمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر هر ایرانی در طول سال به چهار دست پوشاک نیاز داشته باشد بیش از 320 میلیون قطعه پوشاک نیاز داریم گفت: برای تولید این تعداد می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و خانگی برای چند میلیون ایرانی اشتغال ایجاد کرد.

همچنین رییس شورای هماهنگی بانک‌های یزد با اشاره به اینکه در استان 17 بانک عضو این شورا هستند گفت: در مجموع این بانک‌ها 453 شعبه دارد که سه هزار و 750 نفر در این شعبه ها

فعالیت دارند.

محمد رضایی به فعالیت بانک‌ها طبق مقررات با شیوع کرونا در اوایل اسفند سال 98 اشاره کرد و افزود: به طور متوسط در هر یک از این شعبه ها به طور متوسط 200 نفر رفت و آمد کنند در مجموع بیش از 15 هزار نفر روزانه به بانک های استان مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل با توجه به ضرورت حفظ سلامت کارکنان و عموم مردم هماهنگی لازم صورت گرفت و تعطیلی شعبه را پذیرفتیم و در نهایت از 22 اسفندماه سال گذشته تمامی بانک‌ها تعطیل شد و 30 شعبه به صورت کشیک فعال بود.

وی با بیان اینکه این موضوع به خوبی نشان داد که ظرفیت بانکداری الکترونیکی در یزد بالاست گفت: در روزهای نخست این اقدام، برخی اعتراض‌هیی ا صورت گرفت ولی مردم متوجه شدند که باید این اتفاق انجام می گرفت و اثر چنین اقدام‌هایی را امروز در سطح استان با کم شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا مشاهده می‌کنیم.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 175 هزار و 927 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 74 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هشت هزار و 425 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 20 خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 95 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 در کشور شناسایی شدند، از بین تعداد 901 تن مربوط به موارد بستری و بقیه موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون 138 هزار و 457 نفر از بیماران بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و 2 هزار و 639 بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و 128 هزار و 601 مورد آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*