شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه‌های سیاه سقوط هواپیمای اوکراینی، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی است.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: نوزاد رها شده پس از بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص و امروز به یکی از شیرخوارگاه‌های بهزیستی تهران منتقل شد.

گیوه، نوعی پاپوش سنتی با پیشینه سه هراز ساله است، راحتی و خنکی گیوه و همچنین قابلیت ایجاد تنوع و به روز شدن این پاپوش باعث شده که همچنان مورد استقبال باشد. این صنایع دستی در استان‌های فارس، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، ایلام و زنجان رواج دارد و به طور معمول برای ساخت آن از نخ قالی، ابریشم و پنبه استفاده می‌شود./ عکس: شیوالسادات عطاران

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه اطفای حریق وظیفه یک دستگاه اجرایی نیست، گفت: کمبود امکانات و نیروی انسانی مشکل اساسی اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های این شهرستان است.

قزوین - ایرنا - بر اثر واژگونی یک دستگاه بولدوزر حین کار در عملیات راهسازی در قزوین، راننده آن جان باخت.

تهران - ایرنا - دولت فرانسه قصد دارد به امید حفظ صدها هزار شغل و قدرت رقابت شرکت‌های هواپیماسازی ایرباس و ایرفرانس، کمکی به ارزش 15 میلیارد یورو (معادل 16 میلیارد و 900 میلیون دلار) در اختیار صنعت هوایی کرونازده این کشور قرار دهد.

سمنان - ایرنا - رییس پلیس راهور ناجا گفت: مردم فقط با رعایت مسایل بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیرضروری، می‌توانند زمینه‌ساز سفرهای تابستانی بدون کرونا باشند.

ایلام - ایرنا - ستاد برگزاری برنامه‌های ویژه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام تشکیل شد.

کرج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی البرزگفت: فردی که به دلیل اختلافات مالی دوست چند ساله خود را به قتل رسانده بود در این استان دستگیرشد.

تبریز - ایرنا - مدرسه 2 کلاسه شهید مقدمی روستای مونق در 1250مترمربع مساحت با زیربنای 102متر با اعتبار 2 میلیارد و 550 میلیون ریال کلنگ زنی شد.

خرم‌آباد - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بخشی از جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده "سفیدکوه" خرم‌آباد لحظاتی پیش دچار آتش‌سوزی شده است.

کرج - ایرنا - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اعلام کرد که پروازهای مسافری از مبدا این فرودگاه به دیگر استان های کشور با توجه به تنوع قومیتی در البرز توسعه می یابد.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در این اداره‌کل، گفت: امروز سه‌شنبه بر شدت بارش‌های رگباری همرفتی در ارتفاعات جنوب این استان افزوده می‌شود به طوریکه در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی و بارش تگرگ خواهد شد.

باکو - ایرنا - پنجمین گروه از ایرانیانی که به جمهوری آذربایجان سفر کرده بودند و به دلیل مسدود بودن مرزها در رابطه با مقابله با شیوع ویروس کرونا نتوانستند به ایران بازگردند، امروز (سه شنبه) به کشورمان منتقل شدند.

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های هنری استان و تنوع محصولات صنایع دستی در منطقه گفت: اکنون جای جای البرز به نمایشگاه و کلکسیون صنایع دستی تبدیل شده است.