یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مهاباد - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب مهاباد گفت: آب پنج هزار مشترک روستایی این شهرستان که به مدت 12 ساعت متوالی قطع شده بود با تلاش ماموران این شبکه برطرف و جریان آب دوباره برقرار شد.

زنجان - ایرنا - رییس سازمان بسیج رسانه استان زنجان از برگزاری ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند تا 28 تیر ماه امسال، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 85 درصد مدارس شاهد کشور به ابزار و وسایل هوشمند آموزش مجازی مجهز هستند.

اصفهان - ایرنا - مردم اصفهان در واپسین روزهای جاری شدن زاینده رود و در شرایط کرونایی اوقات خود را در این کنار این رود سپری می‌کنند.

کرمان - ایرنا - روزنامه واقعه چاپ استان کرمان در آخرین شماره خود یادداشتی را به قلم محمد صادق طاهری مدیر مسئول این نشریه با عنوان" دستگاه قضا؛ دستگاه تراز حکومت منتشر کرده است.

گناوه - ایرنا - کمیاب شدن داروی تزریقی انسولین قلمی درگناوه درهفته‌های اخیر، باعث مشکل جدی و نگرانی بیماران دیابتی این شهرستان شده‌است طوریکه برای تامین آن ناچار به سفر به شهرهای همجوار هستند.

بجنورد - ایرنا - رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین با اشاره به فعالیت 13 بوم‌گردی در این شهرستان گفت: تا پایان سال جاری صدور مجوز و ایجاد حداقل چهار بوم‌گردی دیگر را در برنامه داریم.

بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: 208 پرونده کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال در این شهرستان تشکیل شده است.

مشهد - ایرنا - مدیر روابط عمومی معاونت فنی، عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد گفت: با اجرای پروژه اصلاح هندسی و تعریض پل پرتوی در انتهای بولوار وکیل آباد، مشکل ترافیکی در مسیر مشهد به طرقبه و شاندیز رفع شد.

کرج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد که با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، کیسه های پارچه ای به صورت رایگان در برخی بازارچه های این شهرستان توزیع شد.

کرمانشاه - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که براساس آمارهای موجود، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در مردان کرمانشاهی بیشتر از زنان است.

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان کرمان گفت: وجود مشکلات متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و شهرسازی در حاشیه شهر کرمان زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

تهران - ایرنا - صنایع‌دستی ایران به‌عنوان صنعتی مستقل و بومی، شاخص‌ترین هنر کاربردی و یکی از سه قطب برتر صنایع‌دستی جهان به شمار می‌رود که ریشه‌های عمیق و استوار در فرهنگ غنی ایران اسلامی داشته است. این صنعت بازتابی از فرهنگ و سنت ملت‌های گوناگون و از سرمایه‌های فرهنگی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود که فرصت‌های اقتصادی مناسبی را برای کشورها فراهم می‌کند.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در دوره مقابله با کرونا با راه‌اندازی "پویش درخانه بمانیم و کتاب بخوانیم" تلاش شد جایگاه کتابخانه‌های عمومی اردبیل تقویت و به نقش اجتماعی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی عمل شود.

مهاباد - ایرنا - جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه مهاباد به مناسبت هفته محیط زیست از تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" و سایت پرنده‌نگری این تالاب بازدید کردند. تالاب بین‌المللی کانی‌برازان با وسعتی افزون بر 910 هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از باارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود. عکس از عبدالله...

بروجرد - ایرنا - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه گلخانه‌ها از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی درسال جهش تولید است و هم اکنون نیز 18 هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد.